چرا خودروهای مزدا و تویوتا از Carplay شرکت اپل پشتیبانی نمی‌ کنند؟

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد خودروهایی که فناوری کارپلی شرکت اپل را در خود جای نداده‌اند بسیار زیاد است. اما در مقابل خودروسازهای کمی هستند که به هیچ وجه و در هیچ کدام از محصولات خود از این فناوری استفاده نکرده باشند. مزدا و تویوتا از این قبیل شرکت‌ها هستند. با زومیت همراه باشید تا از دلیل این امر مطلع شوید.
تبلیغات

نیسان روز دوشنبه اعلام کرد که در ماکسیما ۲۰۱۷ خود از ‌کارپلی استفاده خواهد کرد. احتمال می‌رود که علاوه بر ماکسیما، نیسان مورانو نیز این فناوری را در درون خود داشته باشد. چرا که سیستم‌های سرگرمی استفاده شده در این دو خودرو بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

همچنین به گفته سایت بیمر پست، بی‌ام‌و نیز به زودی کارپلی را به خودروهای خود خواهد آورد. گفته شده است که مدل‌های جدید خودرو 330‌ و شاسی بلند X5 از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

در‌واقع اگر بخواهیم خودروسازانی که فن‌آوری CarPlay را به محصولات خود اضافه کرده‌اند را در نظر بگیریم باید از جی‌ام‌سی، شورلت، بیوک، کادیلاک، نیسان، بی‌ام‌و، کرایسلر، دوج، فراری، جیپ، هوندا، آکورا، فولکس‌واگن، پورشه، آئودی، فورد، سوبارو، ولوو، هیوندای و کیا، و در نهایت مرسدس-بنز را نام برد. تقریباً همه نام‌های آشنا در صنعت خودرو آورده شده است.

اما دو اسم مهم از حضور در این لیست جا مانده است. شرکت های مزدا و تویوتا هنوز از این فناوری در هیچ کدام از خودروهای خود استفاده نکرده‌اند.

بنا به گفته یکی از سخنگوهای مزدا، این شرکت تنها زمانی استفاده از CarPlay و فناوری گوگل مشابه، Android Auto، را آغاز خواهد کرد که این فناوری‌ها با فلسفه‌های تولید خودرو مزدا همخوانی داشته باشند. البته او اشاره کرد که پس افزودن قابلیت سازگاری با گوشی‌های هوشمند، این گوشی‌ها، چه آیفون و چه مبتنی بر اندروید، به راحتی توسط کاربران خودروهای این شرکت استفاده می‌شوند.

به نظر می‌رسد بزرگترین خودروساز دنیا سرسختی بیشتری برای استفاده از این فناوری نشان دهد. شرکت تویوتا که هم‌اکنون سیستمی به نام Entune را بر روی خودروهای خود ارائه می‌دهد، سال گذشته در حالی که انتظار می‌رفت با شرکت‌های اپل و گوگل همکاری کند، اعلام کرد که با هماهنگ سازی خودرو با گوشی‌های هوشمند مخالف است و از این فناوری‌ها استفاده نخواهد کرد. اخیراً نیز یکی از سخنگوهای این شرکت اعلام کرده است که موضع گیری تویوتا در قبال این مساله تغییری نداشته است. غول خودروسازی ژاپن اخیرا در نمایشگاه CES 2016 از همکاری خود با فورد جهت توسعه‌ی پلتفرم مشترک برای رقابت با کارپلی و اندروید اتو پرده برداشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات