اپلیکیشن پیدا کردن نام و خواننده موسیقی های گمنام با Shazam

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Shazam یکی از فوق‌العاده‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که برای گوشی‌های موبایل منتشر شده و قادر است تا با شنیدن بخشی از یک آهنگ، مشخصات آن را نمایش دهد.
تبلیغات

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که یک فایل موسیقی را در گوشه و کنار اینترنت، در مکان‌های عمومی یا حتی درمیان آهنگ‌های خاک خورده در رایانه به صورت فایل صوتی یا میکس شده روی یک ویدیو شنیده باشید. به طور خلاصه‌تر همه‌ی ما در زندگی خود آهنگ‌های بی‌نام و نشانی را در لیست موسیقی‌های مورد علاقه‌مان داریم که هیچ اطلاعاتی از نام آهنگ، خواننده یا آهنگساز آن روی فایل درج نشده است.

این موضوع در مواقعی که قصد دانلود کارهای دیگر هنرمند را دارید یا در حالتی بدتر زمانی که فایلی که به آن علاقه دارید کامل نباشد و برای مثال تنها ۳۰ ثانیه از موسیقی را شامل شود بسیار مشکل‌ساز خواهد شد.

اپلیکیشن Shazam یکی از بهترین اپلیکیشن های تشخیص آهنگ است که برای گوشی‌های اندروید، آی‌او‌اس و ویندوزموبایل منتشر شده است و می‌تواند با گوش دادن به چند ثانیه از فایل موسیقی شما، نسخه‌ی کامل آن را به همراه نام و اطلاعات مربوطه پیدا کند.

این امر به کمک الگوریتم‌های پیشرفته برای تشخیص و آرشیو عظیم Shazam صورت می‌گیرد که همین موارد باعث پیشی گرفتن آن از زقبای نه‌چندان قدرتمندی همچون TrackID و ... شده است.

کارکرد Shazam به برقرار بودن ارتباط اینترنتی نیاز خواهد داشت. در اولین ورود به برنامه از شما اطلاعات ثبت‌نامی پرسیده می‌شود که می‌توانید با لمس گزینه‌ی Skip به بخش اصلی برنامه وارد شوید.

حال کافی است تا آیکون بزرگ Shazam را لمس کرده و میکروفون گوشی را به منبع پخش صدا نزدیک کنیم. تنها چند ثانیه به این اپلیکیشن فرصت دهید تا به موسیقی در حال پخش گوش بدهد تا بعد از آن اطلاعات کامل و صحیح مربوطه را به شما نمایش دهد. آرشیو و دقت عمل Shazam به قدری بالا است که درصد موفقیت در آهنگ‌های خارجی نزدیک به ۱۰۰٪ است.

خوشبختانه آهنگ‌های ایرانی نیز تا حد قابل توجهی در این برنامه قابل تشخیص هستند اما با این حال نباید انتظار کارکرد دقیقی همچون بخش موسیقی‌های غیرایرانی را داشته باشید. بعد از پیدا کردن نام و مشخصات آهنگ در صورتی که فایل مورد نظر شامل کپی‌رایت خاصی نباشد Shazam لینک دانلود آن را از سرورهای مختلفی همچون SoundCloud در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا قادر به دانلود فایل کامل پیدا شده باشید.

توجه داشته باشید که هرچه موسیقی مورد نظر واضح‌تر و به میکروفون گوشی نزدیک‌تر باشد احتمال موفقیت بالاتری را می‌توان از Shazam داشت. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن Shazam

دانلود نسخه اندروید از پلی‌استور دانلود نسخه آیفون از اپ‌استور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات