توقیف ۸۱ خودرو توسط پلیس دوبی به دلیل مسابقات غیرقانونی

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پلیس دوبی اخیرا ۸۱ دستگاه خودروی سوپراسپرت را که به انجام مسابقات غیرقانونی در این شهر می‌پرداختند، توقیف کرده است. کنترل رقابت‌های غیر مجاز شهری خودروهای بسیار گران دوبی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پلیس این شهر است. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دوبی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مراکز انواع خودرو‌های بسیار گران سوپرلوکس و سوپراسپرت‌‌ دانست. تردد تعداد بسیار بالای این دسته از خودروها در وهله اول می‌تواند نشان از رشد اقتصادی بالای این منطقه باشد. اما عواقب این موضوع پس از مدتی خود را نشان می‌دهد که مسابقات غیرمجاز خیابانی یکی از آن‌‌ها است. مرکز تجاری کشور امارات در حاشیه‌ی خلیج فارس با چالش بزرگی جهت کنترل خودروهای بسیار سریع شهروندان خود مواجه است.

اخیرا پلیس دوبی ۸۱ خودرو را به دلیل شرکت در مسابقات غیرقانونی خیابانی توقیف کرده است و مالکان نیز متحمل جریمه‌ی چندین هزار دلاری برای آزاد کردن خودروهای خود شده‌اند. عموما رقابت‌های خیابانی در دوبی بین سوپراسپرت‌ها، در جاده‌های مستقیم و خلوت برگزار می‌شود. گاهی خودروهای شرکت کرده در این مسابقات هنگام فرار از پلیس به سرعت‌های نزدیک به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. عموما خودروهای شرکت کرده نیز پلاک‌های خود را حین مسابقه می‌پوشانند تا شناسایی آن‌ها بیش از پیش برای پلیس دشوار شود.

پلیس دوبی

با وجود بهره بردن پلیس دوبی از انواع سوپراسپرت‌های میلیون دلاری اعم از بوگاتی ویرون، پورشه ۹۱۸، استون مارتین One-77، فراری FF، فورد موستانگ و مرسدس بنز SLS، اما توانایی تعقیب و توقیف تعداد بسیار زیادی از انواع ابرخودروهای این شهر امری بسیار دشوار است. با این حال نیروی پلیس این شهر موفق شد پیش از آغاز یکی از مسابقات، ۸۱ دستگاه از این خودروها را توقیف کند.

 مالکان و رانندگان تنها سه ماه فرصت برای پرداخت جریمه‌ی به ترتیب ۱۴۰۰۰ و ۲۷۰۰۰ دلاری را دارند. در صورت عدم پرداخت این هزینه، پلیس دوبی اقدام به فروش خودرو‌های توقیف شده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات