بنز از پلتفرم جدید خاص خودروهای الکتریکی رونمایی کرد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش مرسدس بنز از عرضه خودروی الکتریکی شاسی بلند جدید خود در آینده‌ای نه چندان دور پرده‌برداری کرده بود. حال جزئیاتی از طرح جدید بنز برای عرضه‌ی خودروهای برقی، منتشر شده است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

مرسدس بنز اخیراً در رابطه با خودروی تمام الکتریکی خود جزئیاتی ارائه کرده است. این شرکت مدعی است که قابلیت طی مسافت این خودرو الکتریکی نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. مرسدس بنز اعلام کرده است که این خودرو در انتهای دهه جاری میلادی عرضه می‌شود؛ هرچند نسخه طراحی مفهومی این خودرو در نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۱۶ که در انتهای ماه سپتامبر برگزار می‌شود در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

این خودروساز آلمانی در نمایشگاه TecDay Road که هفته‌ی گذشته در شهر اشتوتگارت برگزار شد، شرکت کرد. بنز اعلام کرد که خودروهای الکتریکی خود بر پایه‌ی پلتفرم جدیدی تولید و عرضه خواهد کرد؛ این پلتفرم خاص خودروهای الکتریکی خواهد بود و هیچ نمونه‌ی بنزینی با استفاده از آن تولید نخواهد شد.

خودروی الکتریکی بنز

پلتفرم خودروی الکتریکی جدید مرسدس بنز، به پلتفرم ماژولال تسلا شباهت دارد. باتری لیتیوم یونی در کف خودرو جانمایی می‌شود و موتور الکتریکی نیز روی اکسل جلو و عقب سوار خواهد شد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، روی این پلتفرم انواع مختلفی از خودروهای سدان و شاسی بلند قابل تولید خواهد بود.

توماس وبر (Thomas Weber) مدیر تحقیقات و توسعه مرسدس بنز بیان کرد:

این یکی دیگر از تعهداتمان در برابر حمل و نقل الکتریکی و پاک است. ما در حال تحقیقات فراوان بر روی حمل و نقل الکتریکی هستیم و متقاعد شدیم که بازار خودروی کنونی آمادگی قبول خودروهای الکتریکی را دارد.

بنز اعلام کرده است که طی دو سال آینده حداقل ۷.۹ میلیارد دلار بر روی تکنولوژی‌های سبز سرمایه گذاری خواهد کرد. علاوه بر خودروهای الکتریکی که با باتری کار می‌کنند، مرسدس بنز بر روی خودروهای پیل سوختی و هیبرید پلاگین نیز سرمایه گذاری خواهد کرد. بنز توسعه‌ی خط تولید خودروهای هیبریدی پلاگین را با عرضه GLC350e کوپه و E350e در اواخر سازی جاری میلادی ادامه خواهد داد.

خودروی الکتریکی بنز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات