باراک اوباما درخواست یک گلکسی اس 4 کرده است

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند باراک اوباما یک بلک‌بری ۸۸۳۰ بوده که حالا بنا به خواسته وی، قرار است یک گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۴ را جایگزین موبایل کنونی خود کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدتهاست که باراک اوباما به عنوان یکی از دوست‌داران گوشی‌های هوشمند بلک‌بری شناخته می‌شود و هنگامی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ وارد کاخ سفید شد یک دستگاه گوشی‌هوشمند بلک‌بری به همراه داشت. اما آژانسی که وظیفه ارائه خدمات ارتباطی به کاخ سفید را داشت یک گوشی هوشمند بلک‌بری ۸۸۳۰ را در اختیار وی قرار داد که از امکانات و قابلیت‌های امنیتی ویژه برخوردار بود. از سال ۲۰۰۹ تا به حال راه درازی توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پیموده شده و این شرکت ها امکانات امنیتی دستگاه‌های خود را ارتقا داده‌اند. حال به نظر می‌رسد بلک‌بری دیگر دیگر تنها شرکتی نیست که به ارتش و دولت آمریکا خدمات ارائه می‌کند. اوباما به تازگی اعلام کرده که یک گوشی هوشمند جدید می‌خواهد. وی به طور دقیق به نام دستگاه مورد نظر خود اشاره نکرده، اما احتمال زیاد این گوشی هوشمند گلکسی اس ۴ سامسونگ است.

اگر اعلام شده گوشی مورد نظر اوباما بلک‌بری نیست پس به احتمال زیاد می‌توان گفت منظور او گلکسی اس ۴ سامسونگ بوده است چرا که این دستگاه تنها موبایلی است که توسط آژانس سیستم‌های دفاعی اطلاعاتی، که خدمات ارتباطی را به کاخ سفید ارائه می‌دهد پشتیبانی می‌شود. گلکسی اس ۴ تنها دستگاهی محسوب می‌شود که هم اکنون تحت پشتیبانی برنامه امنیتی موبایلی وزارت دفاع آمریکا است. این محصول اولین دستگاه ارتباطی‌ است که تاییدیه‌های لازم برای اتصال به شبکه‌های محرمانه وزارت دفاع آمریکا را دارد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، یکی از اولین رهبران ملی بوده که به وی یک دستگاه گلکسی اس ۴ داده شده است.

گلکسی اس 4

این گلکسی اس ۴ شاید به نظر شبیه به سایر اس ۴ های معمول بیاید اما اینگونه نیست. چند لایه امنیتی بیشتر برای گلکسی اس ۴ کاخ سفید در نظر گرفته شده و نیز اپلیکیشن‌های که بر روی این دستگاه نصب می‌شوند باید حتما از فروشگاه اپلیکیشن DISA تاییدیه داشته باشند. دوربین این گوشی نیز توسط کاربر قابل دسترسی نیست. گلکسی اس ۴ رئیس‌جمهور آمریکا یک گام فراتر نیز رفته است. وی اعلام کرده که گوشی جدیدش حتی امکان برقراری تماس‌های صوتی، پخش موسیقی یا نوشتن متن را ندارد. این گوشی به منظور استفاده از تماس‌های امن VoIP بهینه شده و توسط یک مرکز تقسیم خارجی کنترل می‌شود. اوباما این گوشی را به یک گوشی اسباب‌بازی نوزاد تشبیه کرده چراکه قابلیت‌های آن به شدت محدود شده‌اند، اما هنگامی که قدرت زیاد در اختیار انسان باشد، مسئولیت فراوان نیز به همراهش خواهد آمد و هنگامی که شما رئیس‌جمهور یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان هستید، باید یکسری فداکاری هم انجام دهید و من نیز به خوبی از این مسئله آگاه هستم.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما چرا چنین حساسیت بالایی برای گوشی هوشمند رئیس‌جمهور آمریکا در نظر گرفته می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات