سنسور تشخیص عنبیه گلکسی نوت 7 را کمپانی Patron می‌سازد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این چندبار در گزارش‌های مختلف اعلام شده که سامسونگ در گلکسی نوت بعدی خود از سنسور تشخیص عنبیه استفاده خواهد کرد. حال مشخص شده که ظاهرا تولید‌کننده این سنسور شرکت پاترون است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تا‌کنون چندین بار شایعه شده که گلکسی نوت بعدی قرار است از سنسور تشخیص عنبیه چشم (Iris) بهره ببرد. سامسونگ اخیرا یک تبلت مجهز به چنین سنسوری را برای دولت هند عرضه کرده و به تازگی هم چندین نشان تجاری مرتبط با این سنسور را به ثبت رسانده که با توجه به آن‌ها می‌توان گفت این کمپانی قصد دارد سرانجام از سنسور Iris در دستگاه‌های دیگری که مخصوص مشتریان عادی هستند استفاده کند. گزارش جدیدی منتشر شده که اعلام می‌کند کمپانی کره‌ای Patron که در زمینه دوربین فعالیت می‌کند، به عنوان تولیدکننده سنسورهای تشخیص عنبیه چشم گلکسی نوت ۷ انتخاب شده است.

بنا به گزارش‌های مختلف در صورتی که کمپانی پاترون تولید سنسورهای یاد شده را برای گلکسی نوت بعدی به عهده بگیرد، قطعا یک موفقیت بسیار بزرگ را بدست خواهد آورد. تشخیص عنبیه چشم باعث افزایش امنیت کاربران خواهد شد. در واقع این سنسور ۲۶۶ صفت مختلف از عنبیه را بررسی می‌کند و در این در حالی است که سنسور اثر انگشت فقط ۴۰ صفت مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. پیش از این گفته شده بود سامسونگ در گلکسی اس ۴ از سنسور تشخیص عنبیه استفاده می‌کند، اما به دلیل اینکه تکنولوژی Iris در آن زمان هنوز پیشرفت خوبی نداشت این اتفاق رخ نداد. به نظر می‌رسد این شرکت احساس می‌کند که اکنون زمان مناسبی برای استفاده از سنسور تشخیص عنبیه در محصولات است. انتظار می‌رود گلکسی نوت ۷ در ماه آگوست ۲۰۱۶ معرفی شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا استفاده از سنسور تشخیص عنبیه چشم کاربردی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات