مدیرعامل فاکسکان: آیفون تا سال ۲۰۱۷ فروش ضعیفی خواهد داشت

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت زیادی تا عرضه‌ی آیفون ۷ باقی نمانده و شایعات درباره‌ی این گوشی بسیار زیاد است. یکی از منابع داخلی اپل خبر داده که آیفون ۷ پرو نمایشگر ۵.۵ اینچی با «زوم بسیار قدرتمند» خواهد داشت. اگرچه ظاهرا ویژگی‌های خوبی برای این آیفون در نظر گرفته شده، اما نمی‌توان پیش‌بینی فروش زیادی برای این دستگاه داشت.
تبلیغات

شرکت فاکسکان که در واقع مسئول ساخت آیفون‌های اپل در چین است در سه ماهه ابتدایی امسال ۵.۵ درصد افت فروش را گزارش داده است. بر این اساس پیش‌بینی‌ها برای فروش آیفون جدید هم خیلی امیدوارکننده نیست تا جایی که مدیرعامل فاکسکان اعلام کرده انتظار داریم تا اوایل سال ۲۰۱۷ آیفون همچنان فروش کمی داشته باشد.

تامین کنندگان محصولات اپل که هم حالا شاکی از تعداد رنگ‌های زیاد محصولات اپل هستند و معتقدند این موضوع باعث هزینه و سختی بیشتر روند ساخت محصولات می‌شود، می‌گویند اپل باید راهبرد دیگری را انتخاب کند تا مقدار سفارشات هر سه ماهه همچنان پویا باقی بماند.

لین چین-نان، مدیر عامل Wintek نیز که به عنوان یکی از تامین کنندگان بزرگ اپل به شمار می‌رود، می‌گوید: «اپل همیشه بیشتر از ظرفیت تولید می‌کند، این راهبرد در زمان تقاضای قوی جوابگو است، اما زمانی که تقاضا کمتر می‌شود، این موضوع می‌تواند برای همه تامین کنندگان باعث اصلاح موجودی شود.»

یکی دیگر از تامین کنندگان می‌گوید، اپل به جای اینکه از ویژگی‌های خلاقانه استفاده کند تا فروش بیشتری بدست آورد، دائم در حال تغییر رنگ‌ محصولات است.

اپل به جای استفاده از ویژگی‌های خلاقانه برای فروش بیشتر، دائم در حال تغییر رنگ‌ محصولات است.

شایعات قوی وجود دارند که اپل قرار است رنگ آبی غلیظ را به عنوان یکی از جدیدترین رنگ‌های آیفون ۷ اضافه کند. اپل برای اولین بار در سه ماهه گذشته از افت فروش پس از ۱۶ سال خبر داد. با این حال احتمال اینکه اپل امسال آیفون‌ها را در ۳ نسخه مختلف عرضه کند و قوی‌ترین آن‌ها آیفون ۷ پرو باشد نیز وجود دارد. یکی از منابع داخلی خبر داده که آیفون ۷ پرو نمایشگر ۵.۵ اینچی با «زوم بسیار قدرتمند» خواهد داشت. با وجود اخبار مربوط به آیفون ۸ که قرار است در سال ۲۰۱۷ رونمایی شود و خبر از تغییرات بسیار در گوشی‌های آیفون می‌دهند، بنابراین انتظار داریم فروش آیفون‌ها تا اوایل سال ۲۰۱۷ همچنان به همین روند کنونی ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات