توییتر ۷۰ میلیون دلار در ساندکلاد سرمایه گذاری کرد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دو سال پیش توییتر قصد داشت سرویس ساندکلاد (SoundCloud) را تصاحب کند، اما نهایتا این کمپانی از چنین خریدی صرف نظر کرد، حال توییتر با یک سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری بخشی از ساندکلاد را مال خود کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دو سال پیش توییتر در نظر داشت تا سرویس ساندکلاد را مال خود کند، اما این کمپانی بنا به دلایلی از این موضوع صرف نظر کرد، اما حال بنابر اخبار منتشر شده توییتر یک سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری روی ساندکلاد انجام داده است که در ازای آن بخشی از مالکیت ساندکلاد به توییتر واگذار می‌شود.

براساس اطلاعات ارائه شده توییتر در جریان یک سرمایه‌گذاری ادامه دارد که نهایتا به رقم ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید، اقدام به سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری در توییتر کرده است. انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌ی ۷۰ میلیون دلاری، کارشناسان و متخصصان ارزش ساندکلاد را ۷۰۰ میلیون دلار برآورد کنند. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ نیز ارزشی ۷۰۰ میلیون دلاری داشت، هرچند از آن پس یک سرمایه‌ی ۶۰ میلیون دلاری به کمپانی تزریق شده و همچنین ساندکلاد یک وام را نیز دریافت کرده است.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر در مورد تصاحب بخشی از سهام این کمپانی اظهار نظر صریحی نکرده، اما این موضوع را تایید کرده که توییتر هم‌اکنون بخشی از سهام ساندکلاد را در اختیار دارد.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ابتدای سال‌جاری میلادی ما از طریق Twitter Ventures در سرویس ساندکلاد سرمایه‌گذاری کردیم تا از بنیان‌گذاران ساندکلاد پشتیبانی کنیم. ساندکلاد در طول سال‌های اخیر شریک بسیار خوبی برای ما بوده و جامعه‌ی این سرویس حمایت خوبی از ما در سال‌های گذشته داشته است.

سخنگوی ساندکلاد نیز در اظهار نظری گفت:

ما می‌توانیم تایید کنیم که توییتر در ساندکلاد سرمایه‌گذاری کرده است. هر دو کمپانی سرویس‌هایی را ارائه می‌کنند که روشی آنی را برای دسترسی به میلیون‌ها کاربر تسهیل می‌کند. سرمایه‌گذاری صورت گرفته این امکان را برای ساندکلاد فراهم می‌کند تا همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده و سرویس‌های جدید خود را نظیر سرویس اشتراکی SounCloud Go برای تمام مشتریانش عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که آیا سرمایه‌گذاری در ساندکلاد بخشی از همکاری استراتژیک برای توییتر است یا خیر. احتمالا توییتر ترکیب با ساندکلاد را به عنوان روشی برای رشد بیشتر می‌بیند، حال آنکه ساندکلاد نیز در نظر دارد تا با استفاده از توییتر، گستره‌ی سرویس جدید اشتراکی خود را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات