iOS 10 از امکان ذخیره تصاویر با فرمت RAW پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل دوشنبه شب در نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگانش یا همان WWDC 2016 نسخه‌ی جدید سیستم عامل مخصوص گجت‌های موبایل خود را رونمایی کرد. iOS 10 با تغییرات گسترده‌ای همراه شده که یکی از مواردی که در نطق اصلی اشاره‌ای به آن نشد، پشتیبانی از فرمت RAW و امکان ثبت تصاویر با این فرمت است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل شب گذشته در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS رونمایی کرد. iOS 10 با تغییرات گسترده‌ای همراه شده که واکنش مثبت بسیاری از کارشناسان و توسعه دهندگان را برانگیخته است. از جمله‌ی بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سیستم عامل باید به باز شدن درهای این سیستم عامل به روی توسعه‌دهندگان اشاره کرد که از طریق در اختیار گذاردن APIهای جدید اشاره کرد. با استفاده از این امکان توسعه‌دهندگان می‌توانند به ویژگی‌های بی‌شماری در سیستم عامل iOS دسترسی داشته باشند.

البته یکی از مواردی که اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش اشاره‌ی چندانی به آن نکرد، قابلیت‌های دوربین و امکانات جدید اضافه شده به iOS 10 در زمینه‌ی تصویربرداری بود. براساس اطلاعات ارائه شده کاربران قادر خواهند بود تا در زمان عکسبرداری، تصاویر مورد نظر خود را بصورت RAW از طریق فرمت DNG ذخیره کنند. هنوز مشخص نیست که آیا چنین قابلیتی از طریق اپلیکیشن پیش فرض دوربین آیفون در اختیار کاربران خواهد بود یا خیر، اما موضوعی که مشخص است، امکان دسترسی به این قابلیت برای توسعه‌دهندگان به منظور استفاده در اپلیکشن‌های غیر پیش فرض است.

هرچند استفاده از تصاویر RAW در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند چندان مرسوم نیست، اما شماری از کاربران اعتقاد دارند که می‌توانند در نهایت تصویر بسیار بهتری را با ویرایش آن در مقایسه با پردازش دوربین ایجاد کنند. پس در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که بطور حتم شاهد اپلیکیشن‌هایی خواهیم بود که می‌توانند تصاویر را با فرمت RAW ذخیره کنند.

اپل دیروز اعلام کرد که کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های غیر پیش‌فرش را از سیستم عامل iOS حذف کنند، در مورد دوربین نیز باید به این موضوع اشاره کرد که اپلیکیشن‌های غیر پیش‌فرض می‌توانند از قابلیت‌هایی چون Live Photos استفاده کنند.

نظر شما در خصوص نسخه‌‌ی بعدی iOS چیست؟ آیا سیاست‌های اپل برای باز کردن این پلتفرم عاقلانه و به موقع بوده یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات