لیست اپلیکیشن‌ های پیش فرضی که می‌توان از iOS 10 حذف کرد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در جریان کنفرانس WWDC 2016 مشخص شد که امکان حذف اپلیکیشن‌های از پیش‌ نصب شده روی iOS 10 وجود دارد، اما این موضوع رسما اعلام نشد. در ادامه لیست اپلیکیشن‌هایی که امکان حذف آن‌ها در iOS 10 وجود دارد را مرور می‌کنیم. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اولین نسخه آزمایشی مخصوص توسعه‌دهندگان iOS 10 منتشر شده و منابع مختلف باوجود باگ‌هایی که این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل دارد، از کار با آن لذت برده‌اند. یکی از ویژگی‌های جدیدی که مدت‌ها انتظار حضورش را در اکوسیستم موبایلی اپل داشتیم، قابلیت حذف اپلیکیشن‌های پیش فرض بود. حال با عرضه نسخه دهم iOS مشخص شده که این ویژگی به سیستم‌عامل یاد شده اضافه شده است. جدا از اینکه اضافه شدن این قابلیت برای همه خوشایند است، اما یکسری نکته در این مورد وجود دارد که باید حتما از آن‌ها آگاه باشید.

اول از همه، به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌ها به صورت کامل حذف نخواهند شد، و در واقع می‌توان اپلیکیشن‌های دلخواه را غیرفعال و در صورت نیاز مجددا نسبت به فعال کردن آن‌ها اقدام کرد. برای فعالسازی مجدد اپلیکیشن‌های غیرفعال شده کافی است از صفحه اپ‌استور آن اپلیکیشن‌ها بازدید به عمل آورید و در واقع نیازی به دانلود مجدد اپلیکیشن مورد نظر نخواهید داشت.

دومین نکته اینکه امکان حذف همه اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. برخی از اپلیکیشن‌های ضروری را نمی‌توان از این سیستم‌عامل حذف کرد. منظور از اپ‌های ضروری، مواردی چون اپلیکیشن تلفن، سافاری، اپ‌استور، پیام‌ها، و .... است. لیست اپلیکیش‌هایی که امکان حذف آن‌ها در iOS 10 وجود دارد در ادامه آورده شده است.

اگر اپلیکیشن تقویم را حذف کنید، اطلاعات شخصی مرتبط با تقویم شما از بین نخواهد رفت و هشداری مبنی بر برنامه‌های آینده پیش‌روی خود مشاهده خواهید کرد، چراکه دیگر این اپلیکیشن را در گوشی خود نخواهید داشت.

با تپ روی هشدار یاد شده، به شما اعلام می‌شود که با بازدید مجدد از صفحه مربوط به این اپلیکیشن در اپ‌استور می‌توانید مجددا آن را فعال کنید. قطعا قابلیت یاد شده یک ویژگی بسیار کاربردی و مهم از نسخه عمومی iOS 10 خواهد بود، چراکه هیچ کس قطعا علاقه‌ای به از دست دادن قرار ملاقات‌های خود ندارد.

در واقع بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS 10 نیز وضعیت مشابهی با اپ تقویم که توضیح داده شد، دارند. یعنی شما با حذف اپلیکیشن‌ها، داده‌های شخصی مرتبط با آن‌ها را همچنان در دسترس خواهید داشت. به عنوان مثال با حذف اپلیکیشن یادداشت، آنچه روی دستگاه ذخیره کرده‌اید حذف خواهد شد، اما یادداشت‌های همگام‌سازی شده با آی‌کلود همچنان باقی می‌مانند.

حذف اپلیکیشن ایمیل و یادآورها نیز به داده‌های ذخیره شده شما آسیبی نخواهد رساند. همچنین اگر در سرویس اپل موزیک، خریدی را انجام داده باشید، در صورت فعال کردن مجدد اپلیکیشن موزیک، می‌توانید به خریدهای خود مجددا دسترسی داشته باشید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات