دسته جدید ایکس باکس وان از اتصال بلوتوث به ویندوز 10موبایل پشتیبانی می کند

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته برای ردموندی‌ها بسیار پربار بود، چراکه این کمپانی علاوه بر اعلام رسمی تصاحب لینکداین، در ساعات آخر شب کنفرانس خود را در نمایشگاه E3 برگزار کرد. مایکروسافت درکنار رونمایی از ایکس باکس وان اس، به این موضوع اشاره کرد که دسته‌ی جدید بازی ایکس باکس وان را می‌توان به‌صورت بی‌سیم به ویندوز ۱۰ موبایل متصل کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شب گذشته مایکروسافت کنفرانس خود را در جریان برگزاری نمایشگاه E3 برگزار کرد. بزرگ‌ترین دستاورد این کنفرانس معرفی کنسول جدید این کمپانی با نام ایکس باکس وان اس بود. از مشخصات دسته‌ی ایکس باکس وان اس استفاده از اتصال بلوتوث در دسته‌های این کنسول است. یکی از مواردی که دیو مک‌کارتی، مدیر بخش سرویس ایکس باکس در سخنان خود به آن اشاره کرد، امکان اتصال بی‌سیم دسته‌ی ایکس باکس وان به ویندوز ۱۰ موبایل است که قابلیت انجام بازی‌های توسعه داده شده برای این پلتفرم را ازطریق دسته‌ی کنسول ایکس باکس ممکن می‌کند.

وی در این خصوص گفت:

این موضوعی است که باید توسعه‌دهندگان امکان استفاده از آن را دراختیار گیمرها و کاربران قرار دهند. استفاده از دسته‌ی ایکس باکس در اکوسیستم ویندوز ۱۰ ممکن است. این قابلیت بزرگی است که می‌توان کنترلر کنسول را در تمام اکوسیستم مایکروسافت مورد استفاده قرار داد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که هنوز باید اقدامات دیگری برای تحقق این امر انجام شود، هرچند مایکروسافت وظیفه‌ی خود را در بعد سخت‌افزاری به انجام رسانده است.

این روزها بسیاری از رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ دارای قابلیت اتصال ماژول‌های بلوتوث هستند، اما برای استفاده از کنترلر ایکس باکس باید دانگل جداگانه‌ای تهیه می‌شد تا بتوان این کنترلر را روی رایانه نیز مورد استفاده قرار داد، حال آنکه به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها این مسئله را حل کرده‌اند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که در مورد کنترلر‌های کنونی، به‌نظر می‌رسد پشتیبانی از اتصال به ویندوز ۱۰ موبایل و کانتینوم نیز ارائه خواهد شد، حال آنکه برای استفاده از این کنترلرها نیاز به استفاده از دانگل بی‌سیم یا کابل وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات