چابهار زادگاه قطب سوم خودروسازی ایران می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه چابهار قطب صنایع بزرگ خواهد شد، اعلام کرد که ایجاد قطب سوم خودروسازی در دستور کار منطقه آزاد چابهار قرار دارد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مورد قطب سوم خودروسازی ایران گفت: «با توجه به برنامه‌ی دولت برای توسعه منطقه آزاد چابهار و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد قطب سوم خودرسازی کشور در دستور کار منطقه‌ آزاد چابهار قرار دارد و اصلاً منتفی نشده است.»

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران ادامه داد: «خبر جدیدی در خصوص مذاکره با خودروسازان و به ثمر رسیدن قرارداد با این شرکت‌ها، نداریم اما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد تا صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع بزرگ در منطقه آزاد چابهار دارای سهم باشد.»

به عقیده ترکان، ظرفیت‌های اقتصادی دریا و دسترسی به آب‌های آزاد برای تجارت سبب شده تا دولت در توسعه‌ی منطقه آزاد چابهار و ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در چهابهار تصمیم بگیرد.

ایران خودرو و سایپا هم اکنون دو قطب خودروسازی ایران شناخته می‌شوند که هر دو دولتی هستند. باید منتظر بود و دید دولت از مشکلات موجود در خودروسازی‌های دولتی درس گرفته و قطب سوم خودروسازی کشور را با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی یا خارجی تأمین می‌کند یا همان راه سابق را ادامه داده و تجربه‌های خودروسازان دولتی از جمله نارضایتی‌های مردمی را تکرار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات