رویترز: توافق ‍‍‍۱.۵ میلیارد دلاری نوکیا با چاینا موبایل برای فروش تجهیزات مخابراتی

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا روز گذشته قراردادی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار را با چاینا موبایل به امضا رسانده که نگرانی‌ها در مورد از دست دادن بازار توسط این کمپانی را در حوزه‌ی عرضه‌ی تجهیزات مخابراتی کاهش داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نوکیا قراردادی ۱.۵ میلیارد دلاری را با چاینا موبایل برای تامین نیاز این اپراتور چینی به تجهیزات مخابراتی منعقد کرده است. عقد این قرارداد بزرگ، نگرانی‌‌ها در مورد کاهش سهم بازار این کمپانی فنلاندی که آلکاتل-لوسنت را نیز تصاحب کرده، کاهش داده است.

پس از اعلام خبر عقد قرارداد همکاری بین بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی جهان و نوکیا، ارزش هر سهم این کمپانی به میزان ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرد.

سهم نوکیا از بازار تجهیزات مخابراتی در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از انتظارات کاهش پیدا کرد، چراکه بسیاری از خریداران و مشتریان تجهیزات این کمپانی در انتظار ترکیب نوکیا با آلکاتل-لوسنت هستند.

چاینا موبایل را باید بزرگ‌ترین مشتری تجهیزات مخابراتی این کمپانی در کشور چین عنوان کرد.

سامی سارکامیس، تحلیل‌گر موسسه‌ی Nordea در مورد وضعیت نوکیا این چنین اظهار نظر کرده است:

بازار چین را نباید محلی خواند که نوکیا در سال جاری میلادی نگرانی خاصی را در مورد آن داشته باشد. نوکیا موفق شد با عقد قرارداد ۱.۵ میلیارد دلاری، هم سهم نوکیا و هم سهم آلکاتل را بصورت یکجا در اختیار بگیرد.

سارکامیس در ادامه‌ی سخنان خود، فعالیت و حضور در بازار آمریکای شمالی را به عنوان یکی از نگرانی‌های نوکیا برشمرده است:

مشتریان بزرگ در انتظار نوکیا هستند تا با برنامه‌های ادغامش که با آلکاتل انجام خواهد داد، آن‌ها را متقاعد کرده و سفارش‌های جدید را دریافت کند.

نوکیا چندی پیش کمپانی آمریکایی-فرانسوی آلکاتل-لوسنت را با پرداخت بیش از ۱۵.۶ میلیاد دلار، مال خود کرد. تصاحب این کمپانی قدرت بیشتری را در اختیار کمپانی فنلاندی قرار می‌دهد تا با قدرت در برابر رقبایی نظیر اریکسون سوئدی و هواوی چینی قرار بگیرد.

نوکیا اعلام کرده در نظر دارد تا ۱۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند که بیش از ۱۴ درصد از نیروهای این کمپانی را شامل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات