آئودی SQ5 به توربوشارژر الکترونیکی مجهز می شود

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی مدل ۲۰۱۷ شاسی بلند SQ5 را مجهز به توربوشارژر الکترونیکی می‌کند؛ این سیستم با استفاده از برق ۴۸ ولت می تواند تاخیر موجود در سیستم توربوشارژر را از بین ببرد. همراه زومیت باشید تا با جزئیات نحوه‌ی کار این سیستم آشنا شوید..
تبلیغات

اولیور هافمن رئیس بخش توسعه‌ی مولد قدرت شرکت آئودی در مصاحبه با اتوکار اعلام کرد که مدل SQ5 در آینده نیز همچنان از پیشرانه‌ی ۳ لیتری V6 دیزلی استفاده خواهد کرد. در حالی که این ساختار اصلی پیشرانه بدون تغییر باقی خواهد ماند اما این مدل تویین توربودیزل از یک سیستم توربوی جدید استفاده خواهد کرد، در طرح جدید، توربوشارژر معمولی این پیشرانه از کمک یک کمپرسور الکتریکی نیز برخوردار خواهد بود.

آئودی q5

سیستم کمپرسور الکتریکی برای نخستین بار در اوایل امسال و در مدل SQ7 معرفی شد. در این شاسی‌ببند فول سایز، کمپرسور نیروی خود را از یک سیستم برق ۴۸ ولتی تامین می کند و این توانایی را دارد که تنها در عرض ۲۵۰ میلی ثانیه به سرعت دوران مناسب خود برسد.

پیشرانه‌ی نسل آینده‌ی آئودی SQ5 نیز همانند پیشرانه‌ی V8 مدل SQ7 به سیستم Valvelift مجهز خواهد بود.

بنا به گفته‌ی هافمن پیشرانه‌ی SQ5 جدید توانایی تولید حداکثر قدرت ۳۸۸ اسب بخار را دارد اما برای بهبود قابلیت‌های دینامیکی و عملکرد خودرو، در مدل تولیدی این قدرت به رقم ۳۶۲ اسب بخار کاهش خواهد یافت.

با وجود این کاهش قدرت اما SQ5 جدید همچنان حدود ۳۰ اسب بخار از مدل فعلی موجود در بازار یعنی SQ5 Plus قوی‌تر خواهد بود. مدل SQ5 Plus که در حال حاضر در بازار موجود است از پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر تویین توربودیزل بهره مند است که توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

آئودی q5

پیش بینی می‌شود که SQ5 جدید سال آینده بطور رسمی رونمایی شود، این خودرو نیز همانند سایر مدل‌های آئودی Q5 به احتمال بسیار زیاد از پلتفرم MLB فولکس واگن استفاده خواهد کرد. این ساختار برای خودروهای چهارچرخ محرک یا محرک عقبی طراحی شده است که پیشرانه‌ی آن‌ها بصورت طولی نصب می‌شود.

استفاده از مواد سبک مانند آلومینیوم و فولاد مقاومت بالا سبب خواهد شد تا مدل جدید Q5 حدود ۱۰۰ کیلوگرم از مدل فعلی سبک وزن تر باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات