بی ام و سری i و تمرکز بر فناوری خودروهای بدون راننده

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زیرمجموعه­‌ی "i" شرکت بی­‌ام­‌و در سال ۲۰۱۱  برای تولید خودروهای الکتریکی سبک‌­وزن تأسیس شد، اما گزارش­‌های جدید حاکی از آن است که این بخش، تغییر راهبردی بزرگی در روند خود ایجاد کرده و بر روی فناوری خودروهای خودران یا بدون راننده (self-driving) متمرکز شده است. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، کلاز فروهلیش، عضو هیئت‌مدیره­‌ی بی‌­ام­‌و بیان کرد که این شرکت از بخش "i" خود به‌عنوان مرکز توسعه­‌ی خودروهای خودران استفاده می‌­کند. او می­‌گوید: "از این‌ پس آن را پروژه­‌ی “i” خواهیم نامید".

پس‌ از آن که تنها خودروی تمام الکتریک بی­‌ام­‌و، به نام i3 با فروش اندک تنها ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال گذشته، در جذب مشتری ناکام ماند، این شرکت روند خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به‌جای رقابت با مدل­‌های مشابه شرکت­‌هایی مانند تسلا و پورشه، تمرکز اصلی خود را بر روی توسعه­‌ی خودروی الکتریکی مجهز به فناوری خودران قرار دهد.

به‌عنوان بخشی از این پروژه، شرکت بی­‌ام­‌و، متخصصانی در زمینه­‌ی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استخدام می­‌کند تا بر روی یکپارچه­‌سازی بخش­‌های مختلف مانند سامانه­‌ی تثبیت سرعت خودرو، ترمز اضطراری، هشدار خروج از خطوط جاده و غیره کار کنند.

البته انتظار ارائه­­‌ی این خودروها را زودتر از سال­‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نداشته باشید، زیرا بی‌­ام­‌و اخیراً این پروژه را به همراه طرح مفهومی با چشم‌انداز صدساله پایه­‌گذاری کرده است و تا آن زمان تنها به بر‌وزرسانی خودروی الکتریکی خود می­‌پردازد. با توجه به اخبار به گوش رسیده، نسخه­‌ی بعدی i3 در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

Photo3
Photo4
Photo5
Photo2
Photo1
Photo7
Photo6
Photo8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات