اپل امکان دسترسی توسعه دهندگان به سیری را فراهم کرد

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل دقایقی پیش در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش اعلام کرد از این پس امکان استفاده از سیری را برای توسعه‌دهندگان غیراپلی فراهم می‌کند. این موضوع از طریق در اختیار گذاردن API سیری در اختیار توسعه‌دهندگان صورت می‌پذیرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش اعلام کرد که دسترسی برای دستیار صوتی هوشمند را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند. این موضوع از طریق در اختیار گذاردن API مربوط به سیری انجام می‌شود. با استفاده از این قابلیت توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا استفاده زا فامین صوتی سیری را به اپلیکیشن‌های خود آورده و از این‌رو کاربران قادر خواهند بود تا از طریق صوت نیز با اپلیکیشن‌های مختلف تعامل داشته باشند. اپل در پی تصمیمات اتخاذ شده توسط سایر کمپانی‌ها نظیر آمازون، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت، این استراتژی را در پیش گرفته تا از این طریق توسعه‌دهندگان بتوانند از دستورات صوتی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کرده و از این‌رو اپل همچنان در کورس رقابت با سایر کمپانی‌ها در حوزه‌ی دستیارهای صوتی باقی بماند.

زمانی که استیو جابز، پنج سال پیش از سیری رونمایی کرد، بسیاری را شگفت زده کرد. هرچند پیش از آن نیز دستیارهای صوتی هوشمند توسط شماری از کمپانی‌ها در قالب‌های مختلف توسعه یافته بودند، اما روش تعامل با سیری و پاسخ‌های این سیستم در نوع بسیار پیشرفته‌تر بود. گوگل و مایکروسافت نیز با معرفی دستیارهای صوتی هوشمند خود نشان دادند که بیکار ننشسته و آن‌ها نیز سیستم‌های بسیار قدرتمندی را از نظر هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار خواهند داد. آمازون نیز با رونمایی از دستیار صوتی هوشمند الکسا در قالب بلندگوی اکو، نشان داده که در این حوزه به دنبال جای پایی برای خود می‌گردد.

یکی از معایب سیری، عدم دسترسی توسعه‌دهندگان برای استفاده از این سرویس در اپلیکیشن‌های خود بود، در حالی که الکسای آمازون که عمر کوتاه‌تری دارد، با ایجاد امکان دسترسی به توسعه‌دهندگان، پشتیبانی ۱۰۰۰ اپلیکیشن را به همراه دارد. پس از اظهار ناامیدی بسیاری از توسعه‌دهندگان در مورد عدم امکان استفاده از سیری در اپلیکیشن‌های خود، حال می‌توانند کاربردهای دلخواه خود را با استفاده از سیری در اختیار کاربران قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات