اپل با اپل تی وی از آینده تلویزیون در WWDC 2016 سخن گفت

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان WWDC 2016 که دقایقی پیش آغاز شده، پس از رونمایی از نسخه‌ی جدید سیستم عامل WatchOS، به سراغ اپل تی‌وی و سیستم عامل tvOS رفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش به این موضوع اشاره کرده که آینده‌ی تلویزیون‌ها در اپلیکیشن‌ها خلاصه شده است. در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ کانال تلویزیونی روی اپل تی‌وی قابل دریافت است. همچین باید به وجود ۶٫۰۰۰ اپلیکیشن در این پلتفرم نیز اشاره کرد که تنها در طول هفت ماه اخیر راهی این پلتفرم شده است. اپل در جریان کنفرانس خود از کانال‌ها و اپلیکیشن‌های جدیدی برای تلویزیون خود رونمایی کرد که می‌توانند تجربه‌ی خوبی را برای کاربران رقم بزنند.

از جمله‌ی این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Sling اشاره کرد. همچنین باید از سایر سرویس‌ها نظیر Fox Sport Go، NBA 2k و ماینکرفت اشاره کرد.

اپل در کنار اضافه کردن اپلیکیشن‌ها و کانال‌های جدید، قابلیت‌های اصلی اپل تی‌وی را نیز بهبود بهشیده است که از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به ریموت، سیری و کیبورد اشاره کرد. اپل اپلیکیشن جدید ریموت را برای آیفون‌هایش منتشر کرده که با استفاده از آن می‌توان قابلیت‌های استاندارد ریموت معمولی را روی آیفون در اختیار داشت.

همچنین باید به سیری اشاره کرد که امکان جستجو در میان ژانرهای فیلم‌ها را برای کاربران ممکن می‌کند. سیری هم اکنون قادر است تا گزینه‌های ارائه شده توسط کاربران را در میان ۶۵۰,۰۰۰ فیلم و برنامه‌ی تلویزیونی جستجو کند. البته باید یوتیوب را نیز به طیف محل‌هایی که سیری قادر به جستجوی آن‌ها است، اضافه کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اپل تی‌وی، Single Sign-On نام دارد. در این حالت کاربران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز برای ورود به حساب کاربری خود را بصورت بسیار ساده‌تری وارد کنند. اپل هنوز توضیحاتی را در مورد کارکرد این ویژگی ارائه نکرده است، از این‌رو باید برای آشنایی با آن تا پاییز سال جاری میلادی به انتظار بنشینیم. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر اپل تی‌وی باید به Dark Mode و پشتیبانی از HomeKit نیز اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

این مطلب در حال بروزرسانی است ...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات