بی ام و M2 اعجوبه‌ ای کوچک با ۴۱۰ اسب‌ بخار توان

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بی ام و اِم ۲ (M2) مطمئنا روزی به یکی از خودروهای کلاسیک‌ محبوب تبدیل خواهد شد. این مدل که همانند نسل قبل خود یکی از لذت‌بخش‌ترین گزینه‌های موجود برای رانندگی به شمار می‌رود و در بازه‌ی قیمتی ۵۰ هزار دلار قرار دارد، اکنون با تیونینگ شرکت Alpha-N به رقیبی سر‌سخت برای همه‌ی رقبای خویش در کلاس کوپه‌های اسپرت تبدیل شده است. در ادامه جهت اطلاع از جزئیات این خودرو با زومیت باشید.
تبلیغات

M2 از بسیاری جهات شباهت زیادی به M3 دارد. اتومبیلی سبک، زیبا، پرقدرت، سریع و با فرمان‌پذیری فوق‌العاده، که اصالت بی‌ام‌و را به خوبی در خود دارد. شاسی با بهترین بالانس، فرمان‌پذیری ایده‌آل و نسبت عالی قدرت به وزن، بهترین توصیفاتی است که از این خودرو می‌توان بیان کرد. این مشخصه‌ها ممکن برای بسیاری از افراد کافی به‌ نظر برسند اما متخصصین Alpha-N به فراتر از آن می‌اندیشند.

m2

این مدل که به صورت کارخانه‌ای دارای موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری همراه با دوتوربو است، ۳۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید ‌می‌کند که جثه‌ی کوچک آن را تنها در ۴.۱ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

از آنجایی که قدرت موتور هیچ خودرویی در حالت استاندارد برای مراکز تیونینگ کافی به نظر نمی‌رسد، Alpha-N نیز با استفاده از دانش متخصصین خود پتانسیل‌ بالای موتور M2 را در تیونینگ به نمایش گذاشته و با ارائه‌ی دو پکیج به افزایش قدرت آن پرداخته است.

پکیج اول که EVOX 1 نام دارد قدرت موتور را به ۳۹۵ اسب‌بخار رسانده و گشتاوری ۶۱۰ نیوتن‌متری تولید می‌کند. در حالی که این اعداد در پکیج EVOX 2 به ۴۱۰ اسب‌بخار و ۶۳۰ نیوتن‌متر می‌رسند، شتاب این اعجوبه به زیر چهار ثانیه رسیده که لزوم استفاده از رینگ و لاستیک بزرگتر و پهن‌تر را برای انتقال این قدرت به سطح جاده گوش‌زد می‌کند.

m2

البته مرکز تیونینگ Alpha-N برای مشتریانی که با این اعداد راضی نشده‌اند برنامه‌ی دیگری دارد. پکیجی مخصوص به نام M2 RS، که در آن با تغییر برنامه‌ریزی ECU و استفاده از خنک‌کننده‌هایی قوی‌تر، قدرت موتور را به ۴۸۰ اسب بخار می‌رساند!

سیستم تعلیق نیز با استفاده از فنر‌های تنظیم شونده بهبود یافته‌اند و چند میلی‌متری نیز از ارتفاع آن‌ها کاسته شده است.

در داخل اتاق نیز استفاده‌ی بیشتر از قطعات فیبر کربنی و جایگزینی صند‌لی‌های سبک‌وزن مسابقه‌ای با نمونه‌ی استاندارد، باعث کاهش وزن M2 شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات