بازگشت شلبی GT350-H پس از 50 سال!

شلبی GT350-H دقیقاً ۵۰ سال پیش برای اولین بار معرفی شد. این محصول نتیجه‌ی همکاری فورد، شلبی و شرکت اجاره‌ی اتومبیل هرتز بود. GT350-H که به یکی از خواستنی‌ترین موستانگ‌های تمام دوران تبدیل شد، بار دیگر بازگشته تا تولد ۵۰ سالگی خویش را با مدلی بسیار خاص جشن بگیرد. با زومیت همراه باشید.

همانطور که در تصاویر می‌بینید این مدل مخصوص بر اساس فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶ ساخته شده که همراه با پکیج‌های ارتقاء و تیونینگ شرکت شلبی، شلبی GT-H نام گرفته است. از این مدل تعداد ۱۷۰ دستگاه ساخته خواهد شد که تنها ۱ دستگاه از آن برای فروش در حراجی برت-جکسون در آمریکا به فروش خواهد رسید!

shelby

shelby

احتمالا حالا از خود می‌پرسید که اگر قرار است تنها ۱ دستگاه از این مدل به فروش برسد پس فایده‌ی تولید ۱۶۹ دستگاه دیگر چیست؟ باید گفت شرکت هرتز از سال ۱۹۱۸ در کسب و کار اجاره دادن اتومبیل‌ها است و بسیار خوب می‌داند که با تقسیم این ۱۶۹ دستگاه در تمامی شعبه‌های خود، کاری کند که تقریبا همه بتوانند حتی یک بار، تجربه‌ی سواری با این خودرو را داشته باشند.

طراحی این مدل نیز از جَد کلاسیک آن الهام گرفته شده است. بدنه‌ای عضلانی مشکی رنگ همراه با ۲ نوار طلایی که رنگ رسمی شرکت هرتز است، همکاری آن را با فورد و شلبی فریاد می‌زند.

زیر بدنه‌ی زیبای این پونی‌کار (به خودروهای عضلانی آمریکایی گفته می‌شود)، پیشرانه هشت سیلندر وی‌شکل ۵ لیتری با توان ۴۳۵ اسب‌بخار آماده است تا آرامشِ شما را در چشم به هم‌زدنی بگیرد. تمامی قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار به لاستیک‌های میشیلن و چرخ‌های ۱۹ اینچی آن راه پیدا می‌کنند. متخصصان شلبی برای جای دادن این پیشرانه‌ی بزرگ درپوش موتور را از نو طراحی کرده و قسمت‌ میانی آن را مقداری برجسته‌تر ساخته‌اند.

از دیگر خصوصیات GT-H سیستم اگزوز سفارشی، تودوزی داخلی و لوگو‌های سفارشی آن است. فورد ریسینگ یا دپارتمان مخصوص خودروهای مسابقه‌ای فورد نیز با همکاری در قسمت‌های مختلف خودرو نقش بسزایی در تولید این مدل داشته است. به طور مثال این بخش از فورد با پیاده‌سازی پکیج هندلینگ و تنظیم سیستم تعلیق، استفاده از کمک فنرهای کاملا جدید و کاهش ارتفاع خودرو در بهبود خوش‌دستی و فرمان‌پذیری GT-H نقش بسیار موثری داشتند.

shelby

در زیر سپر جلو نیز استفاده از دیفیوزر فیبرکربنی و وجود اسپویلر بر روی لبه‌ی بالایی صندوق عقب و همینطور دیفیوزر زیر سپر عقب پایداری این خودرو در سرعت‌های بالا را تضمین خواهند کرد.

دیدن مدل‌های بروز اتومبیل‌های خاص و کلاسیک همیشه برای علاقمندان به خودرو جای مقداری بدبینی و شک را همراه خود داشته اما این‌ بار همکاری فورد،شلبی و هرتز به ‌قدری کامل و درست بوده که جای هیچ‌گونه انتقادی باقی نمی‌گذارد. تنها جمله‌ای که می‌شود در مورد این زیبای عضلانی گفت این است که ای کاش تعداد بیشتری از آن به فروش می‌رسید تا افراد بیشتری شانس خرید آن را داشتند.

تمامی سود حاصل از فروش این خودرو به موسسات خیریه که در زمینه‌های سلامتی، بهداشت، تحصیل و حمایت از کودکان بی‌سر‌پناه فعالیت می‌کنند اختصاص خواهد یافت. انتظار می‌رود GT-H با قیمتی در حدود یک میلیون دلار در این حراج به فروش برسد.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید