۸ کمپانی از ۱۲ تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند چینی هستند

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود اینکه سامسونگ و اپل همچنان بیشترین آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به بازار جهانی را دارند، کمپانی‌های چینی نیز درصدد تصاحب بازار هستند، بطوریکه بازار چین و بازار کشورهای در حال توسعه نظر هندوستان تا حدودی تحت سلطه‌ی چینی‌ها قرار گرفته است. براساس آمار گوشی‌های عرضه شده در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۶، ۸ رتبه‌ی اول از ۱۲ کمپانی برتر عرضه کننده گوشی‌های هوشمند، چینی هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رشد کمپانی‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر یکی از واقعیت‌های دنیای فناوری است که بسیار از کارشناسان به آن اذعان دارند. هرچند چینی‌ها هنوز بصورت گسترده در بازار‌های جهانی حضور نیافته‌اند، اما بخش بزرگی از بازار داخلی چین و بازار کشور‌های در حال توسعه نظیر هندستان در اختیار تولیدکنندگان چینی است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اپل و سامسونگ همچنان بیشترین آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند، هرچند چینی‌ها بصورت پیوسته در حال نزدیک شدن به این دو کمپانی هستند.

گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه‌ی IC Insight که عملکرد کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را زیر نظر گرفته، میزان عرضه‌ی این محصولات در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی توسط ۱۲ کمپانی برتر را نمایش داده است. براساس اطلاعات ارائه شده، ۸ کمپانی از مجموع ۱۲ کمپانی زیر نظر گرفته شده، شامل برندهای چینی است که نشان از عملکرد بسیار خوب این کمپانی‌ها در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند دارد. البته در صورتی که کمپانی چینی Gionee نیز تنها به میزان اندکی فروش بیشتری داشت، تعداد کمپانی‌های چینی حاضر در این لیست به ۹ عدد می‌رسید. جیونی در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی تنها موفق به عرضه‌ی ۴.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده که در مقایسه با میکرومکس هندی با عرضه‌ی ۵ میلیون دستگاه، با اختلاف کمی در رتبه‌ی ۱۳ قرار گرفته است.

12 تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند

براساس اطلاعات ارائه شده ۶ کمپانی از ۱۲ کمپانی موجود در این لیست در پایان سال جاری میلادی شاهد رشد ۶ درصدی یا کمتر در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی از نظر تعداد محصولات عرضه شده خواهند بود. البته شماری از کمپانی‌ها نیز شاهد کاهش فروش خواهند بود که از جمله‌ی آن می‌توان به لنوو اشاره کرد با کاهش ۲۶ درصدی محصولات عرضه شده در سال ۲۰۱۶، از ۷۴ میلیون دستگاه گوشی عرضه شده در سال ۲۰۱۵ به عرضه‌ی ۵۵ میلیون دستگاه گوشی در سال جاری اکتفا خواهد کرد. پنج کمپانی باقی مانده که شامل برندهای چینی و هندی است، در سال جاری بصورت میانگین رشدی ۲۹ درصدی را تجربه خواهند کرد. در بین این پنج کمپانی، اپو و ویوو به ترتیب رشدی ۵۴ و ۴۸ درصدی را تجربه خواهند کرد که بسیار جالب توجه است. انتظار می‌رود کمپانی هندی میکرومکس نیز رشدی ۷۴ درصدی را تجربه کند، هرچند کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی به ۲۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. در مقایسه با سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۵، نام کمپانی‌هایی چون مایکروسافت، سونی و کولپد از این لیست خارج شده، چراکه فروش این کمپانی‌ها در بهترین حالت، ۴ میلیون دستگاه بوده است.

IC Insight پیش‌بینی کرده تا تعداد کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار نیز تا پایان سال جاری میلادی با افزاش ۵ درصدی همراه شود.

باید دید که آیا در فصل‌های آینده نام دیگر کمپانی‌های چینی نیز به این لیست اضافه خواهد شد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات