هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 سفر خود به دور آمریکا را به اتمام رساند

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
هواپیمای سبک Solar Impulse 2 که با انرژی خورشیدی نیرو می‌گیرد، جدیدترین دور از سفر خود را به اتمام رسانده است. این هواپیما امروز صبح در فرودگاه JFK نیویورک فرود آمده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هواپیمای سبک Solar Impulse 2 پرواز ۵ ساعته خود را که از Lehigh Valley پنسیلوانیا شروع شده بود و در فرودگاه JFK نیویورک به زمین نشست، با موفقیت تکمیل کرد.

هواپیمای Solar Impulse 2 چند ماه پیش در ماه آوریل توانست پرواز خود بر فراز اقیانوس آرام را با موفقیت پشت سر بگذارد و برترند پیکارد، خلبان این هواپیما توانست نزدیک به ۲۸۰۰ مایل را از هواوی تا سان فرانسیسکو پرواز کند.

Solar-Impulse-2

هواپیمای Solar Impulse 2 همچنین نزدیک به یک سال پیش از Abu Dhabi پرواز خود را شروع کرده بود. این هواپیما برنامه داشت تا یک دور کامل به دور زمین پرواز کند اما به دلیل مشکلات مربوط به باتری، این هواپیما نتوانست پرواز خود را ادامه دهد.

Solar Impulse 2 قرار است برفراز اقیانوس اطلس پرواز کند و در ایرلند یا مراکش فرود بیاید. البته مقاصد دیگری هم مطرح هستند که می‌توان پرتغال، فرانسه و اسپانیا را نام برد. در هر صورت Solar Impulse 2 هنوز تاریخ مشخصی برای شروع پرواز بعدی ندارد. این هواپیما در هر صورت قرار است پرواز خود را که تنها با انرژی خورشیدی نیرو می‌گیرد به زودی به دور کل زمین به اتمام برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات