تماشا کنید: مرتفع ترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طولانی‌ترین، مرتفع‌ترین و احتمالا ترسناک‌ترین پل شیشه‌ای جهان به آخرین مراحل ساخت خود در کشور چین نزدیک می‌شود. با زومیت همراه باشید تا با این پل شیشه‌ای بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

پارک ملی تیان منشان در میان کوه‌های استان هونان در جنوب چین واقع شده و این روزها میزبان ساخت پل شیشه‌ای بر فراز دره‌ای به نام ژانگ ژیاژی است.

این پل در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین و به طول ۴۳۰ متر ساخته شده که طول بخش شیشه‌ای آن به ۶ متر می‌رسد. پل شیشه‌ای چین با الهام از کوه‌های Hallelujah در فیلم معروف آواتار از جیمز کامرون طراحی شده است.

مهندسین پروژه برای کاهش و کنترل تکان‌های وارد شده، از ۷۰ گوی شیشه‌ای با وزن‌ تقریبی هر کدام ۷۵۰ کیلوگرم در سرتاسر سازه استفاده کرده‌اند. همچنین برای اطمینان از تحمل وزن ۸۰۰ بازدیدکننده به صورت هم‌زمان نزدیک به ۱۰۰ نوع آزمایش ایمنی مختلف انجام داده‌اند. نکته‌ی جالب در استفاده نکردن از بتن و فولاد در ساخت این سازه‌ی عظیم‌الجثه است.

این پل رکورد‌های زیادی را به نام خود ثبت کرده که در این میان می‌توان به بلندترین سکوی بانجی جامپینگ اشاره کرد. به علاوه پل شیشه‌ای چین سه تا از مرتفع‌ترین تاب‌های دنیا را نیز در خود جای داده است؛ تنها یکی از این تاب‌ها طولی بالغ بر ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر دارد.

تاریخ افتتاحیه‌ی پل ژانگ ژیاژی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان سال جاری میلادی از منظره‌ی زیبای پل و هیجان بالای آن لذت ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات