IDC: تبلت ها همچنان در سراشیبی سقوط؛ کور سوی امید برای هیبریدی ها

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بازار تبلت‌ها روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. گوشی‌های هوشمند بزرگ که «فبلت» نام دارند حسابی عرصه را بر تبلت‌ها تنگ‌ کرده‌اند تا اینکه حالا هر روز کاهش بیشتر فروش این دستگاه‌ها را شاهد باشیم. این آمار فروش رو به افول را IDC منتشر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اوایل که تبلت‌ها فروش زیادی داشتند، گوشی‌های هوشمند هنوز حتی به اندازه ۵ اینچ هم نرسیده بودند. اما با بزرگتر شدن گوشی‌های هوشمند و اندازه بزرگ‌تر این دستگاه‌ها، اکنون گوشی‌های هوشمند از اندازه بزرگتری برخوردارند تا تبلت‌ها از همیشه کمتر خواهان داشته باشند.

با اینکه برخی از آمار IDC فروش ۴۶.۷ میلیون تبلت در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد، اما همین مقدار هم سال به سال کاهش ۱۰ درصدی را در کنار افت ۳۴ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. نکته جالب اینجاست؛ با اینکه تعداد فروش محصولات در حال افت بیشتر است اما قیمت میانگین این دستگاه‌ها همچنان برابر با ۲۴۱ دلار باقی مانده است.

البته این موضوع را می‌توان به جمع این قیمت‌ها با قیمت لپ‌تاپ‌های هیبریدی نیز مرتبط دانست که توانسته در بالا نگه داشتن قیمت میانگین تبلت‌ها موثر باشد. 

در آمار‌هایی که موسسه IDC منتشر کرده، ۱۴ درصد از فروش این محصولات را تبلت‌ها ویندوزی شامل می‌شوند که ۲۰ درصد از ارزش‌ تبلت‌ها را نیز شامل می‌شوند، چرا که لپ‌تاپ‌های هیبریدی بیشتر در این دسته قرار می‌گیرند. اپل توانسته ۲۲ درصد از فروش این دسته محصولات را از آن خود کند که برابر با ارزش ۳۹ درصدی از مجموع تبلت‌های به فروش رفته را شامل می‌شود. باقی این محصولات دستگاه‌های اندرویدی هستند که ۶۴ درصد از میزان فروش را با ارزش ۴۱ درصدی شامل می‌شوند. برای اطلاع بیشتر از این آمار و ارقام می‌توانید به تصویر زیر نیز توجه کنید.

تبلت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات