تسلا تامین باتری Tesla Energy از سوی سامسونگ را تایید کرد

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک در پستی که در توییتر گذاشته دریافت باتری از سامسونگ برای محصولات شرکت تسلا را تایید کرده است.  به نظر می‌رسد بدون از بین رفتن سهم پاناسونیک از تامین باتری‌های تسلا حالا سامسونگ هم وارد شراکت با تسلا شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از این که شاهد گزارش‌هایی در رابطه با تامین باتری‌های خودروهای الکتریکی تسلا توسط سامسونگ در محافل خبری بودیم ایلان ماسک- مدیر عامل تسلا اعلام کرد که پاناسونیک که از سرمایه‌گذاران قدیمی در تسلا است به صورت انحصاری وظیفه تامین باتری‌های مدل‌های Model 3، Model S و Model X SUV را بر عهده خواهد داشت. با این حال وقتی از او پرسیده شد که آیا سامسونگ نیز باتری Tesla Energy را تامین خواهد کرد، وی پاسخ مثبت داد. 

تسلا انرژی واحد تجاری است که برای خانه‌ها باتری‌هایی موسوم به Powerwall و برای کسب و کارها و تاسیسات باتری‌هایی موسوم به Powerpack ارائه می‌کند. در سه ماه اول سال این شرکت ۲۵۰۰ عدد Powerwall و و حدود ۱۰۰ عدد Powerpack را در آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و آفریقا تحویل داده است.

تسلا و پاناسونیک شراکت قدرتمندی با یکدیگر دارند. در سال ۲۰۱۰، پاناسونیک ۳۰ میلیون دلار در تسلا سرمایه‌گذاری کرد که در حال حاضر ارزش آن سرمایه گذاری به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است و این دو شرکت قرارداد تامین ۱.۸ میلیارد سلول تا سال ۲۰۱۷ را نیز با هم منعقد کرده‌اند. این سلول‌ها برای Model S و Model X هستند. 

اما برای Model 3‌ که با قیمت ۳۵ هزار دلار نسبت به خودروهای دیگر ذکر شده در بالا خودروی مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود و تنها با یک بار شارژ می‌تواند ۳۴۵ کیلومتر را بپیماید دو شرکت تسلا و پاناسونیک در یک همکاری مشترک باتری سلولی سیلندر مانندی را توسعه می‌دهند که نسبت به باتری‌های مورد استفاده در مدل‌های S و X کمی بزرگتر است.

پاناسونیک همچنین در شرکت gigafactory وابسته به تسلا هم سرمایه گذاری کرده است. طبق گزارش‌های مالی منتشر شده تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۱۶، حدود ۵۲ نفر از نیروهای شرکت پاناسونیک در gigafactory فعال بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات