آتاری با تولید گجت های هوشمند در حوزه‌ اینترنت اشیا به بازار بر‌می‌گردد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نام آتاری با خاطرات کودکی بسیاری از متولدین دهه‌ی شصت پیوند خورده، از این‌رو شاید شنیدن خبر بازگشت این کمپانی به حوزه‌ی ساخت سخت‌افزار بسیاری را خوشحال کند، هرچند آتاری به سراغ ساخت کنسول نرفته و درصدد ارائه‌ی محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند و گجت‌های هوشمند است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آتاری نامی است که بسیاری از ما خاطرات شیرینی را از آن به خاطر داریم. این کمپانی آمریکایی اعلام کرده که درصدد بازگشت دوباره به حوزه‌ی تولید گجت‌های هوشمند است، اما کنسول‌های بازی را نمی‌توان جزو برنامه‌های آینده‌ی تولید این کمپانی خواند، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی در پی آن است تا گجت‌های هوشمندی را در حوزه‌ی خانه‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی راهی بازار کند. هنوز جزئیات زیادی در مورد محصولاتی که این کمپانی در نظر دارد تولید کند، ارائه نشده است. اما باید به این موضوع اشاره کرد که آتاری محصولاتی را در شاخه‌های مختلف در ارتباط با طرز زندگی، خانه‌های هوشمند، حیوانات خانگی و حوزه‌ی امنیت در منازل روانه بازار خواهد کرد. آتاری به این موضوع اشار کرده که تصمیم این کمپانی برای فعالیت در حوزه‌ی گجت‌های هوشمند خانگی نتیجه‌ی همکاری با Sigfox است. فناوری‌های توسعه یافته توسط سیگفاکس برای گجت‌های مرتبط با حوزه‌ی اینترنت اشیا امکان اتصال آنی را با عمر باتری بالا در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

آتاری اعلام کرده که تمرکز خود را برای عرضه‌ی محصولاتی قرار داده که قابلیت‌های متعددی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. از این جمله می‌توان به قابلیت مکان یابی با استفاده از GPS، ارائه‌ی اطلاعاتی نظیر دما و رطوبت محیط و اخطار با ساکنان در مورد اتمام ذخایری نظیر گاز مایع اشاره کرد. آتاری شاخه‌های متنوعی از محصولاتی را که می‌توانند کاربری‌های مختلفی داشته باشند برای تولید در نظر گرفته که از جمله‌ی این شاخه‌ها می‌توان به گجت‌های حوزه‌ی ورزش، مخصوص حیوانات خانگی و مسافرتی اشاره کرد.

البته برای اولین بار نیست که آتاری درصدد ورود به حوزه‌ی جدید و تولدی دوباره است. در طول تاریخ ۴۰ ساله‌ی فعالیت آتاری، این کمپانی در حوزه‌هایی نظیر تولید بازی، تولید کنسول بازی، کامپیوترهای خانگی، رایانه‌های قابل حمل و سری مختلف بازی‌های رایانه‌ای فعالیت کرده است.

باید به این موضوع نیز اشاره کرد که آتاری شاهد تغییرات گسترده‌ای نیز در حوزه‌ی ساختاری بوده و دیگر همان کمپانی نیست که در دهه‌ی ۷۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده بود. این کمپانی در ابتدا توسط نولان بوشنل بنیان نهاده شد، اما در دهه‌ی ۸۰ میلادی پس از سقوط بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۹۸۳، اداره کنندگان کمپانی تغییر پیدا کردند. خانواده‌ی Tramiel با کنترل کمپانی و عرضه‌ی محصولاتی نظیر کومودور و آمیگا، آتاری را به بالاترین جایگاه‌های ممکن رساندند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات