گزارش مالی ۳ ماه اول سال ۲۰۱۶ اچ تی سی منتشر شد: کاهش ۶۴ درصدی درآمد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اچ‌تی‌سی امروز جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کرد. در این گزارش هنوز اوضاع برای این شرکت نامناسب است و اچ‌تی‌سی امیدوار است که طی ماه‌های آینده و به لطف فروش پرچمدار جدیدش اوضاع به نفع این شرکت تغییر کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرایط در شرکت اچ‌تی‌سی چندان مساعد نیست. این شرکت امروز گزارش مالی جدید خود را در شرایطی منتشر کرد که همه چیز خبر از چهارمین فصل پیاپی  ضرردهی اچ‌تی‌سی می‌دهد. تولید کننده تایوانی که به تازگی گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود یعنی اچ‌تی‌سی ۱۰ را عرضه کرده است، در بازه زمانی ۱ ژانویه تا ۳۱ مارچ حدود ۱۴۸ میلیون دلار ضرر داده است. 

نگرانی‌ها زمانی تشدید می‌شود که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ درآمد این شرکت باز هم کاهش داشته است. سال گذشته در این بازه زمانی اچ‌تی‌سی حدود ۴۱.۵ میلیارد دلار تایوان، درآمد داشت این در حالی است که درآمد این شرکت در گزارش جدیدی که امروز منتشر شد فقط ۱۴.۸ میلیارد دلار تایوان است که کاهش درآمد شدید ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

در این بین ذکر برخی نکات شاید به روشن‌تر شدن موضوع کمک کند. اول این که از آنجا که پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی به تازگی معرفی شده و در بازار برای فروش عرضه شده است، نتایج حاصل از فروش اچ‌تی‌سی ۱۰ در گزارش مالی اچ‌تی‌سی وجود ندارد. نکته دوم این که هدست واقعیت مجازی Vive اچ‌تی‌سی نیز در گزارش مالی جدید این شرکت دیده نشده است. با این وجود یادمان هست که سال گذشته نیز وقتی گزارش مالی اچ‌تی‌سی در این بازه زمانی منتشر شده بود، آمار فروش پرچمدار آن زمان یعنی وان ام ۹ نیز در گزارش نبود. همچنین باید گفت این روند سقوط اچ‌تی‌سی نکته جدیدی نیست که ناگهان در گزارش مالی فعلی این شرکت متوجهش شویم بلکه اچ‌تی‌سی سال‌ها است که برای بقا در جریان اصلی بازار گوشی‌های هوشمند در تلاش است تا با تغییر ساختار تبدیل به شرکت کوچکتر ولی با بازدهی بیشتر شود. 

اما اچ‌تی‌سی چطور می‌تواند احیا شود؟ همانطور که انتظارش را دارید، این شرکت در تلاش است تا هزینه‌هایش را کاهش و درآمدهایش را افزایش دهد. هر چند چیالین چانگ، مدیر مالی این شرکت در رابطه با جزئیات صحبت زیادی نکرده ولی اعلام کرده است که طی سه ماه آینده و پس از آن اچ‌تی‌سی هزینه‌های خود را کاهش می‌دهد. اچ‌تی‌سی اخیرا برخی از املاک و زمین‌های خود را فروخته و به نظر می‌رسد به سرعت در حال کوچک کردن دامنه عملیاتی خود برای رسیدن به سود است. چانگ اعلام کرده است که روی هدست واقعیت مجازی وایو برای رسیدن به سود در سال جاری حساب باز کرده است. 

اچ‌تی‌سی امیدوار است که سیاست‌های کاهش هزینه در کنار افزایش درآمدهای این شرکت حاصل از فروش اچ‌تی‌سی ۱۰ در نهایت منجر به عملکرد بهتر این شرکت در ماه جدید میلادی شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات