موتورولا برای موتو ایکس جدید داک لپ‌ تاپ می‌سازد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ارائه قابلیت‌های جدید در موبایل‌های هوشمند از جمله روش‌هایی است که تولیدکنندگان این محصولات به منظور جلب نظر مشتریان انجام می‌دهند. از این رو ظاهرا موتورولا قصد دارد در نسل بعدی تلفن‌هوشمند Moto X خود یک داک مخصوص با ۱۶ پین قرار دهد که برای اتصال آن به تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تلفن هوشمند Atrix 4G به دلیل وجود داک مخصوص لپ‌تاپ آن در زمانی که معرفی شد قطعا یکی از محصولات پیشرو بود. در آن زمان سخت‌افزار موبایل‌ها در حدی نبود که بتواند تجربه قدرت استفاده از یک لپ‌تاپ را به کاربر ارائه دهد و نیز سیستم‌عامل اندروید برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ چندان بهینه به نظر نمی‌رسید. اما حالا ایرادهای سال ۲۰۱۱ با ورود تکنولوژی‌های جدید رفع شده‌اند. این موضوع با توجه به محصولاتی مانند پدفون ایسوس و تلاش‌هایی که در ویندوز کوانتینیوم صورت گرفته تایید می‌شود. حالا ظاهرا موتورولا نیز تصمیم دارد در این زمینه فعالیت‌های جدیدی را انجام دهد.

اوایل صبح امروز اسنادی رویت شد که نشان می‌هد نسل بعدی تلفن‌هوشمند Moto X و دستگاه‌های سری Droid در قسمت پایینی بخش پشتی مجهز به ۱۶ پین طلایی خواهند بود که به ‌نظر می‌رسد جایگاهی برای داک باشد. در مورد وجود این قابلیت هنوز شک و تردید زیادی وجود دارد چراکه مشخصا نوع خاصی از اتصال‌گر داک‌ در مدل بعدی محصولات سری Moto وجود خواهد داشت. این بخش می‌تواند صرفا یک قابلیت ساده مثل داک شارژ باشد، اما وجود ۱۶ پین احتمالا برای اتصال به دستگاه دیگری در نظر گرفته شده‌ است. پین محل اتصال شارژر معمولا در لبه‌های دستگاه قرار داده می‌شود نه روی خود بدنه. از سوی دیگر به نظر می‌‌رسد وجود پین‌های بخش پشتی این دستگاه برای اتصال آن به تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده است.

new moto x

تولیدکنندگان همیشه سعی دارند تا با ارائه قابلیت‌های جدید و بهبود تجربه کاربری افراد، آن‌ها را به خرید و استفاده از محصولات خود تشویق کنند. به عنوان مثال می‌توان به ال‌جی اشاره کرد که با لوازم جانبی جدیدی که برای تلفن‌هوشمند G5 در نظر گرفته، سعی دارد افراد بیشتری را به خرید محصول خود ترغیب کند. بنابراین چندان دور از ذهن نیست که موتورولا نیز راه مشابهی را در پیش بگیرد و ایده‌ای جدید را در دستگاه‌های بعدی سری Moto خود اعمال کند. متاسفانه از آنجا که انتظار می‌رود موتو ایکس جدید حدودا در ماه آگوست (بین مرداد و شهریور) معرفی شود، بنابراین برای یافتن پاسخ سوالات خود باید زمان نسبتا زیادی را صبر کنیم.

moto x

نظر شما در این مورد چیست؟ پین‌های بخش پشتی Moto X بعدی برای چه هدفی در نظر گرفته شده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات