تویوتا از طراحی مفهومی 86Shooting Brake رونمایی کرد

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا طراحی مفهومی خودروی کوپه و اسپرت خود، مدل 86 را با نام Shooting Brake در استرالیا رونمایی کرده است. این طراحی مفهومی جذاب تویوتا خودرویی کوپه و در عین حال استیشن را نشان می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دوستداران خودرو تمایل شدیدی به خودروهای استیشن زیبا و کاربردی نشان می‌دهند؛ طراحی مفهومی تویوتا ۸۶ شوتینگ برِک (Shooting Brake)، به خوبی می‌تواند این خواسته آن‌ها را برآورده کند. با وجود این که این طراحی جدید بدنه خودروی کوپه اسپرت و دیفرانسیل عقب تویوتا را برای امور روزمره بسیار کاربردی‌تر می‌کند، ولی تویوتا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید این خودرو ندارد.

تویوتا ۸۶

این کانسپت، از بدنه‌ی تویوتا ۸۶ کوپه استاندارد استفاده می‌کند؛ با این حال این شرکت ژآپنی تغییراتی در آن به وجود آورده است که می‌توان به کشیده‌تر کردن سقف خودرو، بلندتر کردن ارتفاع خودرو، وسعت دادن به فضای عقب خودرو مانند خودروهای استیشن که قطعاً فضای خالی برای سر سرنشینان عقب بیشتر می‌شود و افزایش فضای صندوق عقب برای نگه داری تایرهای زاپاس و مایعات اضافی، اشاره کرد. این خودرو در شعبه‌ی استرالیا تویوتا طراحی و در ژاپن ساخته شده است.

مدیر بازاریابی استرالیا تویوتا برد کرمب (Brad Cramb) در خصوص خودروی مفهومی جدید تویوتا گفت:

کانسپت Shooting Brake یک گزینه مناسب برای زوج‌های جوان یا انتخاب آن به عنوان خودروی دوم خانواده‎ای که می‌خواهد کمی نسبت به دیگران متفاوت باشد، است. این خودرو همان‌طور که برای مسافرت آخر هفته مناسب است برای رانندگی در پیست هم شایستگی‌های لازم را دارد.

ظاهر طراحی مفهومی این خودرو برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۴ به مهندس ارشد تویوتا تتسویا تادا (Tetsuya Tada) نشان داده شد و وی این نمونه اولیه را در جاده‌های تست ژاپن مورد آزمایش قرار داد. تویوتا در آن برهه از زمان با قاطعیت تمام اعلام کرد که این خودرو را در خط تولید خود قرار نخواهد داد.

کانسپت تویوتا ۸۶ در استرالیا
کانسپت تویوتا ۸۶ در استرالیا
کانسپت تویوتا ۸۶ در استرالیا

با این حال تادا اظهار کرده است که: "ما هرگز نگفتیم که به هیچ عنوان تولید نخواهیم کرد در عوض اکنون تمایل شدیدی به تولید عملیاتی این طراحی مفهومی داریم، این کانسپت شوق و قریحه تویوتا را برای خودروهایش نشان می‌دهد که حس لذت رانندگی در آن موج می‌زند."

این اولین باری است که تویوتا از فرم جدید بدنه‌ی مدل ۸۶ استقبال می‌کند؛ زیرا پیش‌تر شایعه بسیار محتمل تولید نسخه روباز این خودرو به طور قطع توسط تویوتا رد شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات