وبگرد: یادگیری سریع، آسان و رایگان زبان SQL

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت‌های آموزشی خوب در اینترنت همچون گنجی بسیار ارزشمند هستند که می‌توانند موارد جدیدی که در زندگی آفلاین باید برای یاد گرفتن آن‌ها بهای زیادی را بپردازیم، به رایگان در اختیار ما قرار دهند. امروز با وبگرد همراه باشید تا با یک وب‌سایت آموزشی کاربردی آشنا شویم.
تبلیغات

از جمله وب‌سایت‌های آموزشی رایگان در زمینه پایگاه داده SQL، وب‌سایت SQLZoo است. زبان برنامه نویسی SQL به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات در پایگاه داده و فراخوانی اطلاعاتی که از قبل در پایگاه داده به ثبت رسیده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از دوره‌های آموزشی این ‌وب‌سایت از طریق یک رابط‌گرافیکی تعاملی، به سادگی می‌توانید با دستورات مختلف این زبان آشنا شوید. از نقاط قوت آموزش‌های این وب‌سایت این است که آموزش‌ها از مراحل ابتدایی شروع شده و در این مراحل صرفاً از کاربر خواسته می‌شود تا به طور مثال با تغییر برخی متغیرها، خروجی برنامه را تغییر داده و در مراحل بعدی تمرین‌های دشوارتری از کاربر خواسته می‌شود.

یادگیری SQL

از ویژگی‌های زبان SQL می‌توان به مواردی مانند سازگاری با اکثر زبان‌های دستوری و پایگاه‌های داده مثل SQL Server,Oracle و حتی MS ACCESS اشاره کرد. بنابراین یادگیری و درک این زبان بسیار ساده‌ است. علاوه بر این کاربرد SQL در زبان‌های جدید و پیشرفته زیاد است.

یادگیری SQL

اس‌کیوال برای کارهای ویژه و محدودی (گزارش گیری از داده‌ها در پایگاه داده‌های رابطه‌ای) طراحی شده‌ است. بر خلاف زبان‌های دستوری مثل بیسیک یا سی که برای حل مسائل طراحی شده، SQL زبانی بر پایه اعلان است. زبان‌های توسعه یافته‌ای مثل PL/SQL به دنبال کامل کردن زبان به هدف ایجاد زبان برنامه نویسی با حفظ مزیت‌های SQL است. شیوه دیگر کار این است که به کدهای زبان برنامه نویسی اجازه دسترسی به پایگاه داده به کمک دستورات SQL داده شود، مثلاً PostgreSQL به توابعش اجازه می‌دهد که درون کدهای Perl، Tcl و C نوشته شوند.

برای یادگیری این زبان کاربردی می‌توانید از وب‌سایت SQLZoo استفاده کنید و به رایگان این زبان را آموزش ببینید.

برای استفاده از این وبسایت به https://sqlzoo.net/wiki/SQL_Tutorial مراجعه کنید.

وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات