طرح های مفهومی خودروی فرمول E پینین‌ فارینا برای تیم ماهیندرا

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مالک جدید تیم ماهیندرا از اولین طراحی‌هایی که توسط شرکت مطرح ایتالیایی طراحی خودرو، پینین‌ فارینا انجام شده است، رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید تا با ظاهر آینده‌ی خودروهای الکتریکی فرمول E بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

شرکت هندی ماهیندرا، استودیوی طراحی مطرح پینین‌فارینا را اواخر سال گذشته خریداری کرد و با این کار نگرانی‌های بسیاری در مورد اینکه چه اتفاقی برای این شرکت قدیمی و معروف خواهد افتاد، ایجاد کرد. شرکتی که نامش با خودروهای زیبای فراری و آلفارومئو دهه‌های پیشین در ذهن‌ها نقش بسته است. حال ماهیندرا از طرح‌های مفهومی خودروهای فرمول E خود پرده برداشته است که توسط استودیوی پینین‌فارینا طراحی شده‌اند.

این طرح‌های مفهومی تقریباً قدم بعدی ماهیندرا در راستای دیگر تلاش‌های این شرکت برای حضوری فعال در مسابقات اتومبیلرانی است. طرح‌های پینین‌فارینا در حال حاضر در ابتدایی‌ترین مراحل خود قرار دارند، اما احتمالاً در فصل‌های آینده‌ی مسابقات فرمول E به کار گرفته خواهند شد. در حال حاضر تیم ها از یک شاسی مشترک استفاده می‌کنند؛ اما قرار است در آینده هر تیم اجازه استفاده از شاسی مخصوص به خود را داشته باشد.

طرح‌ها به صورت  B ،A و C (تصاویر انتهای مقاله) نام‌گذاری شده‌اند. این سه طرح شباهت زیادی به یکدیگر دارند. گمان می‌رود که ماهیندرا یکی از این سه را برای الگوگیری در خودروی بعدی فرمول E  خود استفاده خواهد کرد. به طرح A شماره ۲۱ داده شده است؛ طرح B نیز همین شماره استفاده می‌کند. هم چنین طرح C نیز با شماره‌ی ۲۳ مشخص شده است.

طرح های A و C فاقد بال عقب هستند؛ در حالی که طرح ‌B از بال‌ها و بخش‌های بزرگ آیرودینامیکی بهره می‌برد. هر سه طرح بسیار جذاب و گیرا هستند؛ اما به احتمال زیاد، مهم‌ترین عاملی که خودروی مسابقه‌ای بعدی شرکت ماهیندرا را از بین این سه طرح انتخاب می‌کند، تونل باد خواهد بود؛ تونل باد فیزیکی با نمونه‌ی مجازی. ضرایب آیرودینامیکی خودروها، یکی از مهم‌ترین المان‌های آن‌ها در مسابقات اتومبیلرانی به خصوص فرمول E است تا خودروها نیروی کمتری را مصرف و در نتیجه طول عمر باتری بیشتری را برای راننده‌ها به ارمغان بیاورند.

ماهیندرا مدتی است که سخت در حال کار بر روی خودروهای الکتریکی، چه نمونه‌های مسابقه و چه برای تولید انبوه و استفاده‌های روزانه است. حال با همکاری این شرکت و استودیو طراحی پینین‌فارینا، قطعا در آینده بیش از پیش نام ماهیندرا را در این حوزه خواهیم شنید.

طراحی خودرو فرمول ای پینین فارینا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات