در کنار تصاحب کمپانی‌های کوچک، اپل درصدد خرید‌های چند میلیارد دلاری است

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
اپل با وجود داشتن بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد، هر ساله تعداد زیادی کمپانی و استارتاپ را تصاحب می‌کند، اما تنها شماری از این خریدها بصورت علنی اعلام شده و اخبار آن منتشر می‌شود. در لیست کمپانی‌هایی که اپل در سال ۲۰۱۵ میلادی تصاحب کرد، نام کمپانی‌هایی به چشم می‌خورد که در نگاه اپل نمی‌توان نظری در مورد آن‌ها ارائه کرد. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به کمپانی‌های تصاحب شده توسط کاپرتینویی‌ها داشته باشیم.
تبلیغات

اپل با وجود داشتن منابع مالی گسترده و تقریبا بی پایان، قادر است هر کمپانی را که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در مسیر پیشرفتش داشته باشد، تصاحب کند؛ از این‌رو هر ساله شاهد تصاحب کمپانی‌ها و استارتاپ‌های متعددی توسط اپل هستیم. البته تنها شماری از خرید‌های صورت گرفته بصورت علنی اعلام شده و اخبار و اطلاعات آن منتشر می‌شود.

سخنان اخیر تیم کوک، مدیرعامل اپل نشان از این دارد که ۳ خرید اپل اصلا بصورت عمومی اعلام نشده و کاپرتینویی‌ها در خفا اقدام به تصاحب این کمپانی‌ها کرده‌‌اند.

تیم کوک در جریان برگزاری کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی این کمپانی که ابتدای ماه جاری برگزار شد، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در چهار فصل اخیر، ۱۵ کمپانی را تصاحب کرده‌ایم تا شتاب رشد خود را در حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌ها و محصولات سخت‌افزاری افزایش دهیم. ما همواره به دنبال کمپانی‌هایی هستیم که فناوری نوآورانه و هوش سرشاری داشته یا از نظر استراتژیک در پازل پیشرفت اپل تاثیرگذار باشند.

البته تیم کوک در گفتگوی خود با CNBC آمار جدیدی را از تصاحب کمپانی‌ها توسط اپل ارائه کرد که نشان از آمار دوبرابری خرید‌های اپل داشت. وی در این مورد گفت:

ما معمولا هر سه یا چهار هفته یکبار یک کمپانی جدید را تصاحب می‌کنیم. بسیار نادر است که در یک ماه هیچ کمپانی از سوی اپل خریداری نشود.

از ۲۸ مارس سال ۲۰۱۵ تا ۲۸ مارس سال ۲۰۱۶ که پنجشنبه‌ی هفته‌ی پیش است و شامل چهار فصل گذشته می‌شود، اپل کمپانی‌های متعددی را از آن خود کرده که در ادامه لیستی از این کمپانی‌ها را می‌بینیم:

  • LinX را باید یکی از شناخته شده‌ترین خرید‌های اپل خواند؛ این استارتاپ در زمینه‌ی توسعه‌ی دوربین‌های مجهز به دولنز فعالیت می‌کند که پس از خرید آن شایعات در خصوص تجهیز نسخه‌ای از آیفون ۷ پلاس به این فناوری، افزایش یافته است.Coherent Navigation یکی از کمپانی‌هایی است که سیستم‌های مکان‌یابی مبتنی بر GPS را توسعه می‌دهد.
  • Metaio یک کمپانی فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی است که در کشور آلمان فعالیت می‌کند.
  • Masense یک کمپانی بریتانیایی است که در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار‌های مبتنی بر یادگیری ماشین برای شناسایی صدا فعالیت می‌کند.
  • Perceptio یک استارتاپ فعالیت‌های یادگیری عمیق است که برای شناسایی تصاویر و تفکیک آیتم‌های موجود در هر تصویر، فناوری‌هایی را توسعه می‌دهد.
  • Faceshift یک کمپانی سوئیسی است که تکنولوژی‌هایی را برای ایجاد انیمیشن‌هایی از چهره با استفاده از رایانه و فناوری‌های مرتبط با آن توسعه می‌دهد.
  • LegbaCore یک کمپانی امنیتی است.
  • Emoollient یک استارتاپ فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی است که در کالیفرنیای آمریکا فعالیت می‌کند.
  • LearnSprout یک کسب و کار مستقر در سن فرانسیسکو است که داشبورد اطلاعات را برای محصلان ایجاد کرده است.
  • Flyby Media یک استارتاپ فعال در زمینه‌ی واقعیت افزوده است.
  • FoundationDB کمپانی توسعه‌دهنده‌ی فناوری‌های پایگاه داده‌ها برای اپلیکیشن‌های تحت وب است.

البته مشخص نیست که آیا این تمام کمپانی‌هایی که از آن‌ها اسم بردیم، کل خرید‌های اپل است یا خیر؟ شنیده‌ها حکایت از این دارد که کاپرتینویی‌ها سه کمپانی دیگر را نیز تصاحب کرده‌‌اند که البته اطلاعاتی در خصوص آن‌ها منتشر نشده است.

تیم کوک همچنین به این موضوع اشاره کرده که اپل علاقمند به خرید کمپانی‌های چند میلیارد دلاری است و در آینده این کمپانی به تصاحب کمپانی‌های دیگر که فاکتورهای مورد نیاز را داشته باشند، خواهد پرداخت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات