رنو پیشرانه تیم های ردبول و تورو روسو را در فصل ۲۰۱۷ فرمول یک تامین می کند

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رنو در فصل آینده‌ی رقابت‌های فرمول یک نیز علاوه بر تیم خود، وظیفه‌ی تامین پیشرانه‌ی تیم‌های ردبول و تورو روسو را بر عهده خواهد داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروساز مطرح فرانسوی حاضر در رقابت‌های فرمول یک، اخیرا برای تامین پیشرانه‌ی فصل آتی تیم‌های ردبول و تورو روسو نیز با آن‌ها به توافق رسیده‌ است. رنو پس از ۵ سال غیبت، مجددا در فصل ۲۰۱۶ فرمول یک امتیاز لوتوس را خریداری کرد و به این رقابت‌ها بازگشت. رنو همواره جز شرکت‌های تامین کننده‌ی پیشرانه‌ برای سایر تیم‌ها بوده است و این روند در در فصل ۲۰۱۶ نیز ادامه یافت.

حال رنو برای فصل آینده نیز قرارداد همکاری با تیم‌های ردبول و اسکودریا تورو روسو را تمدید کرد. ردبول از سال ۲۰۰۷ از پیشرانه‌ی رنو در فرمول یک استفاده می‌کند و چهار قهرمانی پیاپی را توسط همین پیشرانه بدست آورد. اما رابطه‌ی ردبول و رنو در سال ۲۰۱۴ و پس از اعمال قوانین جدید در خصوص ساخت پیشرانه‌‌ها پر کنار حضور قدرتمندانه‌ی مرسدس بنز، دچار تزلزل شد. اما با این وجود ردبول هم‌چنان به استفاده از پیشرانه‌های رنو که در حال حاضر با نام تگ‌هوئر (برند مطرح ساعت و اسپانسر مسابقات فرمول یک) تمایل دارد. 

ردبول فرمول یک

اما تیم اسکودریا تورو روسو که در حال حاضر از پیشرانه‌‌های ساخت فراری بهره می‌برد، با عقد قرارداد با رنو در فصل آتی از پیشرانه‌های ساخت این شرکت فرانسوی استفاده خواهد کرد. پیش از این نیز تورو روسو در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از رنو به عنوان تامین‌کننده‌ی پیشرانه‌ی مورد نیاز خود استفاده می‌کرد.

به جز فراری، مرسدس بنز و رنو که از پیشرانه‌ها و شاسی ساخت خود بهره می‌برند، مک‌لارن نیز هم‌چنان به همکاری با هوندا برای استفاده از پیشرانه‌های ساخت این شرکت خواهد پرداخت. انتظار می‌رود تیم‌های ویلیامز، فورس ایندیا و مانور نیز هم‌چنان از پیشرانه‌‌ی مرسدس بنز در فصل آینده استفاده کنند. بدین ترتیب در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷ سائوبر و هاس تنها مشتریان پیشرانه‌های فراری خواهند بود.

ردبول فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات