تلفن هوشمند ZUK Z2 با پردازنده اسنپدراگون 820 و 4 گیگابایت رم معرفی شد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پس از معرفی دو تلفن‌هوشمند ZUK Z1 و Z2 Pro، حال کمپانی ZUK مدل جدیدی از تلفن‌های هوشمند خود را به نام ZUK Z2 معرفی کرده است. این محصول از ۴ گیگابایت رم پردازشی و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ZUK یک شرکت چینی است که تحت حمایت لنوو قرار دارد. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ تلفن‌هوشمند ZUK Z1 را معرفی کرد و به دنبال آن در آخرین ماه سال میلادی گذشته از ZUK Z2 Pro رونمایی کرد. مشخصا  ZUK Z2 Pro یک گوشی‌هوشمند پرچمدار محسوب می‌شود چرا که این محصول به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده و از ۶ گیگابایت رم پردازشی نیز بهره می‌برد. مدت کوتاهی پس از اینکه گوشی‌هوشمند Z2 Pro معرفی شد، شرکت ZUK محصول جدیدی به نام ZUK Z2 را معرفی کرده است. مدیر‌عامل این شرکت پیش‌تر اعلام کرده‌ بود که این دستگاه احتمالا با پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ روانه بازار خواهد شد، اما مدت کوتاهی پس از اعلام این موضوع، شرکت یاد شده تایید کرد که این محصول از پردازنده ساخت کوالکام بهره خواهد برد. با توجه به آنچه اعلام شد، ZUK نهایتا تلفن‌هوشمند جدید خود موسوم به ZUK Z2 را رسما معرفی کرد.

همانطور که در تصاویر این گوشی‌هوشمند می‌توان دید، نسبت به اعضای دیگر خانواده خود از طراحی متفاوتی بهره می‌برد. علاوه‌ بر این ZUK Z2 ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی دارد از نظر مشخصات سخت‌افزاری نیز کمی از برادر بزرگتر خود ضعیف‌تر است. این محصول از یک صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت فول‌ اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و پنل LTPS بهره می‌برد. این دستگاه همچنین به ۴ گیگابایت رم پردازشی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. پردازنده در نظر گرفته شده برای ZUK Z2 همانطور که اشاره شد چیپست ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ بوده و در کنار آن نیز چیپ گرافیکی آدرنو ۵۳۰ به پردازش امور گرافیکی کمک می‌کند. دوربین اصلی این دستگاه از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ایزوسل با گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. در جلو گوشی نیز شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم که از گشودگی دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد و زاویه دید آن نیز ۷۸.۹ درجه است.

این محصول از دو سیمکارت نانو پشتیبانی می‌کند و در بخش پایین نمایشگر آن نیز یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده که از این نظر شبیه به ZUK Z2 Pro است. باتری این تلفن‌هوشمند ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و قابل تعویض نیست. علاوه بر این گوشی مورد اشاره از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 بهره می‌برد، یعنی شما می‌توانید تلفن‌هوشمند خود را با سرعت زیاد شارژ کنید. یک پورت USB Type-C نیز در لبه پایینی دستگاه جای داده شده و در کنار آن نیز بلندگو و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد. ZUK Z2 از فریمی فلزی بهره می‌برد و ابعاد آن نیز ۱۴۱.۶۵ در ۶۸.۸۸ در ۸.۴۵ میلی‌متر و وزن آن نیز ۱۴۹ گرم است. علاوه بر آنچه اشاره شد، بد نیست اشاره کنیم که این شرکت یک شارژر بی‌سیم USB-Type-C را نیز برای تلفن‌هوشمند جدید خود معرفی کرده که می‌توان از آن به همراه یک کاور شارژر استفاده کرد.

zuk z2

ZUK Z2 در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده و قیمت آن نیز ۲۷۳ دلار تعیین شده است. این محصول ابتدا از تاریخ ۷ ژوئن (۱۸ خرداد)  در کشور چین عرضه می‌شود. همچنین ثبت‌نام برای خرید این گوشی‌هوشمند از همین امروز آغاز شده است. لازم به ذکر است که شارژر بی‌سیم به تنهایی ۴۵ دلار قیمت دارد ولی هنوز مشخص نشده که چه زمانی به بازار عرضه می‌شود، اما انتظار می‌رود که این محصول نیز به همراه تلفن‌هوشمند ZUK Z2 عرضه شود. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این گوشی را مشاهده کنید.

zuk z2

نظر شما در مورد تلفن هوشمند ZUK Z2 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات