شگفتی هاوال H9؛ دریافت چهار ستاره ایمنی

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پیشرفت خودروسازان چینی بسیار قابل توجه است. هاوال، یکی از شاسی بلندهای چینی در موسسه ایمنی استرالیا توانسته است چهار ستاره ایمنی دریافت کند، این در حالی است که هدف گذاری این خودرو برای کسب پنچ ستاره ایمنی انجام شده بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مرکز ایمنی NCAP در استرالیا به SUV بزرگ جثه هاوال H9 چهار ستاره ایمنی اعطاء کرد، امتیازی که بازار خودروهای چینی را بسیار حیرت زده کرد. چهار ستاره ایمنی حاصل از تست‌های محلی در استرالیا بدست آمده است. این موسسه اولین موسسه ایمنی مستقل است که به H9 امتیاز ایمنی داده است. هاوال پرفروش‌ترین خودروی شاسی بلند چین است و برند لوکس گریت وال (Great Wall) به حساب می‌آید. این خودرو سال گذشته در استرالیا رونمایی شد. قیمت این خودروی شاسی بلند هفت صندلی ۴۶٬۴۹۰ تا ۵۰٬۹۹۰ دلار به علاوه هزینه‌های جانبی دیگر برآورد می‌شود. این خودرو را می‌توان رقیب خودروهای دارای پنج ستاره ایمنی ANCAP همچون فورد اورست (Everest) و تویوتا کلوگر (Kluger) قلمداد کرد.

هاول H9

هاوال H9 در تست های ضربه ناگهانی و شلاقی نمره‌ی بسیار خوبی را دریافت کرده ولی در تست مربوط به انحراف صندلی های جلو نمره خوبی کسب نکرده است تا تنواند پنجمین ستاره ایمنی موسسه ایمنی استرالیایی را دریافت کند. محافظت از پای راننده در این خودرو در حد قابل قبولی است و کمی هم احتمال آسیب دیدگی جدی سینه راننده نیز وجود دارد. H9 به کیسه هوای پرده‌ای جانبی برای هر سه ردیف صندلی مجهز شده است. هاوال H9 هم‌چنین از نبود ترمز‌های اضطراری خودکار AEB و حفظ خودرو در مسیر رنج می‌برد.

جیمز گودوین (James Goodwin) مدیر عامل موسسه ایمنی استرالیا اظهار کرده است:

مردم از خودروهای جدیدی که عرضه می‌شوند انتظار دارند که بتواند حداکثر امتیاز را در تست‌های ایمنی دریافت کند و عدم دریافت ۵ ستاره ایمنی موجب خدشه‌دار شدن جایگاه این خودرو در بازار می‌شود. H9 یکی از پیشنهادات ممتاز بازار خودروی چین است که یک شاسی‌بلند گران‌قیمت محسوب می‌شود. خریداران از خودرویی که در این بازه‌ی قیمت عرضه می‌شود انتظار دارند که سیستم‌های پیشرفته ایمنی را در اختیار داشته باشد تا عملکرد خودرو در تصادفات جاده‌ای قابل قبول باشد.
هاول H9

مدیر برند هاوال در استرالیا عنوان کرده که کسب این رتبه بسیار ناامید کننده است، هاوال این خودرو را برای کسب پنج امتیاز ایمنی طراحی و ساخته است. این خودروساز برای انجام دوباره تست و انجام برخی آزمون‌های دیگر، از موسسه ایمنی استرالیایی تقاضای اجرای دوباره آزمایش‌ها را خواهد داشت. اندرو الیس (Andrew Ellis) بیان کرده است:

مهندسان ما به سختی برای کسب پنج ستاره ایمنی در تلاش بودند و تمام تست هایی که در شرکت انجام شده، نشانگر کسب نمره‌ی کامل در بخش ایمنی بوده است.

مسئول تحقیقات و توسعه‌ی هاوال نیز در این خصوص عنوان کرد:

در حال حاضر مهندسان ما تمام داده‌های تست‌های انجام شده را آنالیز می کنند. بنابراین ما می‌توانیم در آینده‌ی نزدیک طبق قولی که داده‌ایم، پنج ستاره ایمنی را برای مشتریان خود ارائه دهیم.

به منظور کسب پنج ستاره ایمنی حداقل امتیاز مورد نیاز ۳۲.۵ در مجموع خواهد بود. این در حالی است که H9 امتیاز ۳۰.۶۵ را کسب کرده است. شرکت سازنده‌ی هاوال ادعا کرده است که حداقل نمره‌ای که این خودرو در تست‌های بعدی کسب خواهد کرد ۳۲.۷ خواهد بود تا بتواند پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند.

هاول H9
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات