کارت خودرو هوشمند شد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کارت هوشمند خودرو و وسایل نقلیه، دیروز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. قرار است این کارت‌های هوشمند برای خودروهایی که نقل و انتقال می‌شود یا نوپلاک هستند، استفاده شود و فعلا خبری از تعویض کارت همه‌ی خودروها نیست. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دیروز از کارت هوشمند خودرو و وسایل نقلیه رونمایی کرد. 

کارت هوشمند خودرو
پشت کارت هوشمند خودرو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این مراسم گفت: «هم اکنون خودروهایی که نقل و انتقال می‌شوند یا نوشماره هستند کارت هوشمند دریافت خواهند کرد. اگر بنا باشد که فراخوانی درباره‌ی تعویض کارت هوشمند خودرو داشته باشیم در آینده درباره‌ی آن تصمیم گرفته خواهد شد. در حال حاضر فراخوانی برای تعویض صادر نمی‌شود.»

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی

سردار تقی مهری در مورد این کارت‌ها توضیح داد: «اطلاعات مختلفی روی این کارت‌ها می‌توان ذخیره کرد. طبیعی است که این کارت‌های هوشمند در برابر کارت‌های کاغذی از ضریب امنبت بالاتری برخوردار هستند، همانند گواهینامه‌های هوشمند که در مقایسه با گواهینامه‌های کاغذی ضریب امنیت بالاتری دارند.»

به گفته‌ی رئیس پلیس راهور مطابق قانون تعرفه‌ای نسبت به دریافت هزینه‌ها اقدام خواهد شد و هر چه که قانون بگوید همانطور عمل می‌شود.

در این مراسم همچنین از پلاک‌های نظامی جدید برای استفاده خودروهای ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

از این پس و با رونمایی از پلاک‌های جدید توسط پلیس راهور، پلاک‌های آبی فیروزه‌ای و حرف میانی «ف» مربوط به خودروهای ستاد کل نیروهای مسلح است، پلاک‌های خاکی رنگ با حرف میانی «ش» مربوط به ارتش، پلاک‌های سبزرنگ با حرف «ث» مربوط به سپاه پاسداران، و پلاک‌های آبی فیروزه‌ای با حرف میانی «ز» مربوط به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

پلاک‌های جدید خودروهای نظامی

سردار مهری در مورد نصب این پلاک‌ها اعلام کرد: «پس از بررسی‌های مختلف سرانجام در اسفندماه سال ۹۴ موضوع نصب پلاک ملی بر روی تمامی خودروهای نیروهای مسلح به تصویب ریاست ستادکل نیروهای مسلح رسید و بر اساس آن بنا شد تا کلیه خودروهای سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستادکل نیروهای مسلح پلاک‌های خود را تعویض و پلاک‌های ملی نصب کنند که تا پایان سال ۹۵ این فرآیند تکمیل خواهد شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات