سامسونگ SSD جدیدی با‌ ظرفیت 512 گیگابایت به وزن یک گرم و اندازه یک سکه‌ تولید کرد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید SSD است. اخیرا این غول کره‌ای یک SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت معرفی کرده که تنها یک گرم وزن دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده که تولید انبوده اولین SSD کوچک‌ خود را آغاز کرده است. این محصول از نظر اندازه بسیار کوچک بوده و تقریبا اندازه یک سکه است. محصول مورد اشاره PM971-NVMe نام دارد. با وجود این ابعاد کوچک، SSD جدید سامسونگ با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت نیز تولید شده و از اواخر ماه جاری به بازارها عرضه خواهد شد.

ابعاد این حافظه ۲۰ در ۱۶ در ۱.۵ میلی‌متر است و وزن آن نیز فقط یک گرم اعلام شده است. در واقع می‌توان گفت اندازه PM971-NVMe یک صدم SSD های استاندارد ۲.۵ اینچی استاندارد است. 

1 gram samsung ssd

این محصول در مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. سرعت نوشتن و خواندن داده‌ها در این SSD به ترتیب تا ۱۹۰K و ۱۵۰K اعلام شده است. سامسونگ بر این باور است که سرعت نوشتن و خواندن داده‌ها در محصول جدیدش هنگام استفاده از فناوری توربورایت (TurboWrite) این کمپانی تا ۱۵۰۰ و ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه امکان‌پذیر است.

معاون ارشد بخش محصولات مرتبط با ذخیره‌سازی اطلاعات سامسونگ، Jung-bae Lee در این مورد می‌گوید:

SSD جدید BGA NVMe سامسونگ نسبت به یک SATA SSD معمولی تا سه برابر عملکرد بهتری دارد و اندازه آن نیز بسیار کوچک‌تر است. این در حالی است که ظرفیت این محصول جدید تا ۵۱۲ گیگابایت در دسترس افراد خواهد بود. معرفی این SSD کوچک به کمپانی‌های تولید‌کننده رایانه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند محصولاتی با اندازه کوچک‌تر و باریک‌تر و البته قدرتمندتر تولید کنند.

نظر شما در مورد این SSD جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات