خریداران خودروهای وارداتی دو بار هزینه گارانتی می‌ دهند

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، خریداران خودروهای وارداتی دو بار هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش را پرداخت می‌کنند که قانونی نیست. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سید محمد جعفری گفت: «هم اکنون خریداران ایرانی برای یک خودروی وارداتی دو بار هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش را پرداخت می‌کنند که این قانونی نیست.»

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد: «هر شرکت تولیدکننده در دنیا در آنالیز قیمتی خود ۳ تا ۵ درصد برای خدمات پس از فروش در نظر می‌گیرند؛ به عبارت دیگر خودروی وارداتی گارانتی بین‌المللی دارد ولی شرکت‌های خدمات دهنده داخلی با شرکت‌های تولیدکننده ارتباط مناسب و امکان خدمات پس از فروش ندارند. به همین دلیل ۳ تا ۵ درصد به بهای خودروی وارداتی اضافه‌ می‌کنند.»

جعفری ادامه داد: «بدین ترتیب مصرف‌کننده و خریدار داخلی برای یک خودروی وارداتی دو بار هزینه‌ی گارانتی و خدمات پس از فروش می‌پردازد. نمایندگان داخلی برندهای خارجی باید با شرکت تولید کننده ارتباط برقرار کنند و برای انجام گارانتی و خدمات پس از فروش از شرکت اصلی هزینه‌ی خدمات خود را دریافت کنند. پرداخت دوباره‌ی مبلغ گارانتی و خدمات پس از فروش توسط مشتری قانونی نیست.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات