منابع موجود در چرخه تولید آیفون، کاهش فروش سالیانه و فصلی سخت را برای اپل پیش بینی می‌کنند

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، شاهد کاهش رشد فروش آیفون برای اولین بار در تاریخ عرضه‌ی این محصول به بازار بود؛ اما به نظر می‌رسد بازگشت به روزهای خوب برای این کمپانی به این زودی اتفاق نخواهد افتاد! چراکه گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارند که اپل در سه ماهه‌ی جاری میلادی نیز فروش خوبی را تجربه نخواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی برای اولین بار برای در تاریخ خود از کاهش رشد فروش آیفون‌هایش از زمان عرضه‌ی این محصول به بازار خبر داد؛ البته بسیاری از گمانه‌زنی‌ها گویای این موضوع است که اپل دوباره به رشد فروشش ادامه خواهد داد، اما گویا این بازگشت به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. به نظر می‌رسد کاپرتینویی‌ها از روزهای طلایی که ماحصل آن کسب سودهای میلیارد دلاری بود، فاصله خواهند گرفت و دیگر درآمدزایی به راحتی گذشته نخواهد بود.

هنوز تا عرضه‌ی آیفون ۷ به بازار راه درازی باقی مانده و به نظر نمی‌رسد اپل واچ نیز بتواند عنان درآمدزایی اپل را به دست بگیرد. از سویی دیگر استقبال از دیگر گوشی‌هوشمند این کمپانی که با نام آیفون SE و با نمایشگر ۴ اینچی راهی بازار شده، آنچنان که باید درخشان نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده که برگرفته از منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصولات در تایوان است، فروش کلی آیفون در سه ماهه‌ی جاری بین ۴۱ تا ۴۳ میلیون دستگاه خواهد بود. در صورتی که به مدت مشابه سال گذشته نگاهی داشته باشیم، کاهش فروش آیفون در سه ماهه‌ی جاری را لمس خواهیم کرد؛ چراکه اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شده بود ۴ تا ۶ میلیون دستگاه آیفون بیشتری را به فروش برساند که نشان از کاهش فروش آیفون به میزان ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش دارد. این موضوع زمانی جلوه‌ی بدتری پیدا می‌کند که بفهمیم بیش از ۲۵ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه ماهه‌ی جاری متعلق به آیفون‌های ۴ اینچی اپل است. عرضه‌ی این گوشی هوشمند باعث شده تا میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل از ۶۹۰ دلار به ۶۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

در اثر کاهش فروش آیفون‌های این کمپانی، انتظار می‌رود درآمد اپل نیز بیش از پیش کاهش پیدا کرده و با نزولی ۱۷ درصدی روبرو شود. البته برآوردهای انجام شده، کسب درآمد بیش از ۴۰ میلیارد دلاری را برای این کمپانی پیش‌بینی می‌کند.

در مورد فصل‌های آینده نیز کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا فروش آیفون در سه ماهه‌ی سوم با فروش ۴۵ تا ۴۸ میلیون دستگاه به فروش مدت مشابه سال پیش نزدیک شده و در سه ماهه‌ی چهارم که همزمان با عرضه‌ی آیفون ۷ است، شاهد گذر فروش آیفون از ۷۰ میلیون دستگاه باشیم. در صورت به واقعیت پیوستن تمام اطلاعات ارائه شده، فروش سالیانه‌ی آیفون بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ میلیون دستگاه خواهد بود که نشان از کاهش ۵ تا ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته دارد.

باید دید که آیا این آمار رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات