با نسل جدید یخچال های ساید بای ساید و چهار در ال‌ جی آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی است و حضور رسمی این شرکت در ایران نیز باعث شده تا محصولات جدید ال‌جی با فاصله‌ی اندکی نسبت به عرضه‌ی جهانی در ایران عرضه شوند. در این مقاله به معرفی فناوری‌های مرتبط با یخچال‌های ال‌جی می‌پردازیم.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته ال‌جی میزبان خبرنگاران ایران بود و در آن توضیحاتی درباره‌ی نسل جدید لوازم خانگی خود ارائه کرد. در یکی از جلسات برگزارشده، یخچال‌های ساید بای ساید و همچنین یخچال‌های جدید چهار در ال‌جی معرفی شدند. این یخچال‌ها قادر به تصفیه‌ی آب و هوای داخل یخچال هستند و همچنین به طراحی مدرن و بدنه‌ی فلزی مجهز شده‌اند. در این یخچال‌ها از نسل جدید موتورهای خطی ال‌جی استفاده شده است که نه تنها دوام بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌ دارند، بلکه مصرف انرژی نیز در آن‌ها بهینه شده است. 

یخچال ال جی

هر بار باز و بسته کردن در یخچال باعث از دست دادن سرما می‌شود و یخچال برای سرد کردن مجدد یخچال نیاز به مصرف انرژی دارد. ال‌جی در طراحی جدید یخچال‌های خود سعی کرده است تا با قرار دادن درهای ثانویه در داخل درهای اصلی، جوری یخچال را طراحی کند که نیازی به باز کردن کل در برای دسترسی به خوراکی‌های مختلف نباشد و به این ترتیب در مصرف انرژی و حفظ سرما صرفه‌جویی می‌شود. ال‌جی ادعا می‌کند که در یخچال‌های چهار در این شرکت تا ۴۱ درصد در از دست دادن سرما صرفه‌جویی شده است. 

استفاده از موتورهای خطیِ اینورتر باعث می‌شود تا یخچال‌های ال‌جی بی‌صداتر، کم‌مصرف‌تر و بهینه‌تر از قبل کار کنند. علاوه بر این‌ها، کمپرسورهای اینورتر دوام و پایداری بسیار بالاتری نسبت به کمپرسورهای قدیمی دارند. ال‌جی می‌گوید که این موتورها تا ۳۲ درصد بهینه‌تر از کمپرسورهای قدیمی انرژی مصرف می‌کنند. 

یخچال ساید بای ساید

کاربران ایرانی همچون دیگر کاربران دنیا مایل هستند تا از حداکثر فضای ممکن در یخچال خود استفاده کنند و ال‌جی تلاش کرده تا در طراحی داخل این یخچال‌ها، تغییراتی را ایجاد کند تا با حفظ همان ابعاد یخچال‌های قدیمی، ۶۰۰ لیتر به ظرفیت آن اضافه کند. ال‌جی لبه‌ها و جداره‌های یخچال را باریک‌تر کرده است تا فضای بیشتری برای قرار دادن خوارکی‌ها در دسترس مشتری قرار گیرد. 

ال‌جی همچنین از فناوری‌های بهره برده است تا خوراکی‌ها در یخچال‌های جدید این شرکت، تازه‌تر و برای مدت زمان طولانی‌تر سالم باقی بمانند. این فناوری که NatureFresh نام‌گذاری شده، همواره میزان رطوبت و سطح دما را بر اساس خوراکی بهینه کند. مثلا دما و رطوبت بخش غذاها با میوه‌جات و سبزیجات متفاوت است و براساس هر کدام از آن‌ها تعیین شده است. 

یخچال چهار در ال جی

برخی از یخچال‌های جدید ال‌جی از فناوری Hygiene Fresh Plus بهره می‌برد که به موجب آن باکتری‌ها و بوی داخل یخچال از بین می‌رود.

یخچال‌های چهار در جدید ال‌جی از سیستم جدیدی برای بخش آب‌ریز و یخ‌ریز بهره می‌برند. در این یخچال‌ها از فیلتر سه مرحله‌ای برای تصفیه آب استفاده می‌شود. این در حالی است که یخچال‌های قدیمی از فیلتر یک مرحله‌ای بهره می‌بردند. این فیلتر آلاینده‌هایی تا یک‌دهم میکرومتر را جدا می‌کند و آب و یخ سالم و پاک را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. تانکرهای نگاه‌دارنده آب و یخ نیز از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات