گسترش همکاری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و کره جنوبی

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
رئیس مخابرات کره جنوبی (KT) در دیدار با قا‌ئم مقام وزیر ارتباطات در روابط بین‌الملل، بر گسترش همکاری و روابط دو کشور در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تأکید کرد. این دیدار در حاشیه‌ی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران انجام شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دکتر هوانگ چانگو رئیس مخابرات کره (KT) در دیدار با مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت‌های کره جنوبی در فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه در رابطه با سرعت بالای اینترنت و ارائه‌ی خدمات نسل پنجم  یا همان 5G، از گسترش همکاری بین دو کشور در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال کرد.

چانگو در این دیدار گفت: «باید اساس همکاری‌های ایران و کره جنوبی متناسب با نیازهای یکدیگر به ویژه اشتغال‌زایی برای جوانان و در قالب برنامه‌ی کسب و کار آینده‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف شود.»

او با اشاره به غنی‌بودن منابع طبیعی در ایران، به برنامه‌ریزی در تلفیق و همگرایی منابع طبیعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت و اضافه کرد: «برای مثال می‌توان به صرفه‌جویی در منابع طبیعی از طریق ICT در شهرهای هوشمند اشاره کرد. باید جزئیات این ایده‌ها در مذاکرات کارشناسی میان ایران و کره انجام شود.»

رئیس مخابرات کره اعلام کرد: «کره جنوبی آماده‌ی همکاری راهبردی با ایران به ویژه با بخش‌ خصوصی و اپراتورهای ایرانی است.»

این دیدار در حاشیه‌ی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی و هیئت همراه به ایران صورت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات