سامسونگ همچنان در صدر فروشندگان تلویزیون ال‌ سی‌ دی در سه‌ ماهه اول ۲۰۱۶

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در طول چند سال اخیر در بازار نمایشگرها موفق عمل کرده است. بر اساس جدیدترین آمارهای ارائه شده این غول کره‌ای توانسته در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ در صدر برترین فروشندگان تلویزیون‌های ال‌سی‌دی قرار گیرد. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

در چند سال اخیر سامسونگ یکی از اصلی‌ترین فروشندگان تلویزیون‌های LCD محسوب می‌شود. جدا از نقش اساسی این کمپانی در صنایع دیگر، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث موفقیت سامسونگ شده را می‌توان کیفیت بالای تلویزیون‌های این برند در کنار تولید انبوه این محصول دانست و همین عامل باعث شده تا این شرکت در بازار تلویزیون‌های ال‌سی‌دی موفق شود. تعدادی از گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سامسونگ در صدر فروشندگان تلویزیون‌های LCD قرار دارد ولی به تازگی رقبای چینی رقابتی نفس‌گیر را برای این غول کره‌ای ایجاد کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین نتایج WitsView سامسونگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۱۰.۵ میلیون تلویزیون ال‌سی‌دی شده و ال‌جی با فروش ۷.۱ میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار دارد. همچنین میزان فروش تلویزیون توسط سامسونگ از فروش تلویزیون‌های ال‌سی‌دی شرکت سونی بیشتر است. اما باوجود رشد بسیار بالای فروش تلویزیون‌های ال‌سی‌دی در این بازه زمانی نسبت به سه ماهه‌ قبل از آن ۳۴ درصد کاهش فروش داشته است. سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین شرایطی دارد، ال‌جی و سونی نیز  به ترتیب ۱۳.۴ و ۳۳.۴ درصد در بخش فروش تلویزیون LCD کاهش فروش را در همین بازه زمانی تجربه کرده‌اند.

شرکت هایسنس و TCL Corp از جمله کمپانی‌های چینی هستند که سهم آن‌ها در بازار در حال افزایش است. این دو شرکت به ترتیب ۱۳.۸ و ۳.۶ درصد افزایش فروش را در سه ماهه اول ۲۰۱۶ تجربه کرده‌اند. فروش تلویزیون‌های LCD سامسونگ همچنان در حال افزایش است، اما در شش ماهه گذشته بیشترین رشد را دو شرکت چینی رقیب داشته‌اند.

این غول کره‌ای سعی دارد تا همچنان در صدر فروشندگان بازار تلویزیون‌های LCD باقی بماند و به همین منظور ۱۴ مدل جدید از تلویزیون‌های Quantum Dot خود را در سال جاری معرفی و عرضه کرده است. این مدل‌های جدید توسط سامسونگ از نظر کیفیت تصویری ارتقا یافته‌اند. با این حال شرکتی مثل ال‌جی همچنان در حال سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش تلویزیون‌های OLED است که باوجود سرمایه گذاری سامسونگ در این بخش، این کمپانی نسبت به آن هنوز شک و تردید دارد.

نظر شما در مورد این گزارش چیست؟ آیا سامسونگ همچنان بر قله بازار تلویزیون‌‌های LCD باقی خواهد ماند؟ نظرات خود را در این مورد از طریق بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات