سرفیس فون مایکروسافت با تراشه اسنپدراگون 830 در سه نسخه رونمایی خواهد شد

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شایعات مربوط به سرفیس‌فون یا همان گوشی‌ هوشمندی که بسیاری آن را نسل بعدی گوشی هوشمند مایکروسافت می‌خوانند از ماه‌ها قبل به گوش می‌رسد. آخرین اخبار منتشر شده در مورد این گوشی هوشمند برگرفته از شایعاتی است که در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است. با زومیت باشید تا نگاهی به مشخصات فنی احتمالی سرفیس‌فون داشته باشیم.
تبلیغات

پس از آنکه مایکروسافت بخش تولید گوشی‌های همراه خود را به فاکس‌کان واگذار کرد و همزمان با آن نوکیا خبر از سرگیری تولید گوشی هوشمند را مبتنی بر سیستم عامل اندروید داد. تمام این اتفاقات باعث شد تا شایعات در مورد توقف تولید سری گوشی‌های هوشمند لومیا از سوی مایکروسافت و عرضه‌ی محصول جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ که بسیاری آن را سرفیس‌فون می‌خوانند، بیش از پیش تقویت شود.

حال شایعاتی در مورد مشخصات فنی سرفیس‌فون منتشر شده است. میکروبلاگ چینی ویبو همچون همیشه منبعی برای شایعات مطرح شده است که البته چندان نمی‌توان روی آن استناد کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مایکروسافت سرفیس‌فون خود را در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی رونمایی خواهد کرد. این گوشی‌هوشمند از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ بهره خواهد برد. مایکروسافت یک هفته پیش از انتشار شایعات جدید، اعلام کرده که بود اسنپدراگون ۸۳۰ جزو تراشه‌هایی است که از ویندوز ۱۰ موبایل این کمپانی پشتیبانی می‌کند.

شایعات پیشین منتشر شده در مورد سرفیس‌فون نشان از این موضوع دارد که این محصول مایکروسافت در سه نسخه شامل نسخه‌ای برای مشتریان معمولی، نسخه‌ای برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند و نسخه‌ی سوم مخصوص مشتریان تجاری راهی بازار خواهد شد. مشخصات فنی نسخه‌های مختلف سرفیس‌فون در کنار بهره‌گیری از اسنپدارگون ۸۳۰ به ترتیب شامل حافظه‌ی رم ۳ و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی برای نسخه‌ی مشتریان عمومی، حافظه‌ی رم ۶ و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۵۰۰ گیگابایتی برای نسخه‌ی مخصوص مشتریان تجاری است.

همچنین در آخرین شایعات قیمت تقریبی این محصول نیز برآورد شده که قریب به ۹۰۰ دلار خواهد بود. البته ابن برچسب قیمت را باید مربوط به نسخه‌های دوم و سوم خواند. اما مساله‌ای که در مورد ویندوز ۱۰ موبایل و گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی باید اشاره کرد، جذب توسعه دهندگان برای ارائه‌ی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بیشتر روی ویندوز ۱۰ به منظور جذب کاربران به این اکوسیستم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات