سامسونگ ماژول های دوربین Gear 360 را به تفکیک نمایش داد

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اکشن‌کم‌ها را باید یکی از محصولات جذابی خواند که در سال‌های اخیر راهی بازار شده‌اند. سامسونگ نیز با یک محصول جذاب وارد این حوزه شده که Gear 360 نام دارد. این کمپانی با انتشار تصاویری به کالبدشکافی محصولش پرداخته و ماژول‌های مورد استفاده درون این دوربین را به تفکیک نمایش داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ با انتشار تصاویری از دوربین گیر ۳۶۰ همگان را به مشاهده‌ی ماژول‌های مورد استفاده در این دوربین دعوت کرده است. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، گیر ۳۶۰ با نگاهی کلی از ۹ ماژول تشکیل شده است که تمام این ماژول‌ها درون فرم‌فکتور کره‌ای شکل این دوربین جای گرفته‌اند. همانطور که اشاره کردیم این کمپانی برای نمایش خلاقیت و نوآوری به کار برده شده در دوربین خود، اقدام به کالبد شکافی این محصول کرده است.

گیر ۳۶۰ از دو نیم کره تشکیل شده که شامل نیم‌کره‌ی جلو و عقب می‌شود. بسیاری از ماژول‌های مورد استفاده در این دوربین نیم‌کره‌ی جلویی قرار گرفته‌اند. سامسونگ این دوربین را با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب، گردوغبار و همچنین خراش تولید کرده است. این دوربین کروی شکل به گونه‌ای طراحی شده که در عین قابل حمل بودن، مزاحمتی را نیز برای کاربر در زمان استفاده ایجاد نکند. اندازه‌ی این دوربین طوری انتخاب شده تا به راحتی در یک دست قرار گیرد. در روی نیم‌کره‌ی پشتی می‌توان کنترلر مربوط به سوئیچ کردن بین حالت تصویربرداری و فیلم‌برداری را مشاهده کرد. همچنین باید به امکان انتخاب تصویربرداری در حالت ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه نیز اشاره کرد. این دوربین همچنین از وجود میکروفون و بلندگو نیز بهره می‌برد و در صورت نیاز می‌توان آن را روی سه پایه قرار داد، چراکه محل قرار گرفتن روی سه پایه پیش‌بینی شده است.

دوربین گیر 360 سامسونگ

سامسونگ در گیر ۳۶۰ برای اولین بار از کاور شیشه‌ای دایره‌ای حرارت دیده استفاده کرده است. بنابراین لنز مورد استفاده در این دوربین از همان جنسی است که بهترین محافظ‌های صفحه‌ی نمایش از آن استفاده می‌کنند. در کنار نیم کره‌ی جلویی یک نمایشگر نیم اینچی OLED نیز تعبیه شده تا کاربر بتواند هر چند در اندازه‌ی کوچک، قادر به دیدن تصاویر ثبت شده باشد.

سامسونگ برای ارائه‌ی بهترین تصاویر ممکن با استفاده از این دوربین دو سنسور ۱۵ مگاپیکسلی را در دوربین خود به همراه لنز‌های موسوم به Fish-Eye مورد استفاده قرار داده است. هر یک از سنسور‌های تعبیه شده قادر هستند تا تصاویری را با زاویه‌ی دید ۱۹۵ درجه ثبت کنند که در صورت اتصال به همدیگر، نتیجه تصاویر در دامنه‌ی ۳۶۰ درجه خواهد شد. روی این دوربین یک سنسور شتاب سنج در کنار ژیروسکوپ نیز قرار گرفته تا بتوان بصورت دقیق حرکات انجام شده توسط دوربین را اندازه‌گیری کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این دوربین، بورد اصلی مورد استفاده در آن است. روی این بورد یک پردازنده و یک پردازنده‌ی تصویر DRIMe5s قرار گرفته است. هرچند این ویژگی هم اکنون تنها در گیر ۳۶۰ قابل استفاده است، اما انتظار می‌رود این کمپانی ویژگی مورد نظر را به گوشی‌های هوشمند رده بالای خود نیز بیاورد. سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۱,۳۵۰ میلی آمپر ساعت روی این دوربین استفاده کرده که قادر است تا ۱۴۰ دقیقه فیلمبرداری ممتد را در اختیار کاربر قرار دهد.

گیر ۳۶۰ اواخر ماه آوریل با قیمت ۳۶۰ دلار راهی بازار آمریکا شده است. نظر شما در مورد این دوربین چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات