مایکروسافت نرم افزار رقیب Team Viewer برای ویندوز ۱۰ می‌سازد

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی با نام Quick Assist برای ویندوز ۱۰ است که می‌تواند عملکرد مشابه نرم افزار Team Viewer را برای کاربران ویندوزی به منظور اتصال از راه دور سیستم‌ها فراهم کند.
تبلیغات

Team Viewer یکی از نرم افزارهای محبوبی است که تقریبا هم به صورت شخصی و هم تجاری کاربرد بسیاری دارد. به واسطه‌ی این نرم افزار می‌توان کامپیوتر را از راه دور کنترل کرد که برای استفاده از آن، Team Viewer باید در هر دو سیستم نصب شده باشد. حال مایکروسافت با هدف کنترل سیستم از راه دور، نرم افزار مشابه تیم ویوور با نام Quick Assist را توسعه داده است که به واسطه‌ی این نرم افزار، کاربر می‌تواند کنترل سیستم را از راه دور به دست بگیرد.

البته این قابلیت در نسخه‌های پیشین ویندوز با نام Windows Remote Assistance  وجود داشت اما به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد این ابزار را از نو طراحی کرده و با نام Quick Assist و به همراه ظاهری جدید، در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار دهد. 

عملکرد Quick Assist دقیقا همانند تیم ویوور است؛ زمانی که قصد اتصال به سیستم مورد نظر را دارید، باید کد لازم را از شخص درخواست کنید و متقابلا زمانی که قصد دارید کسی به سیستم شما متصل شود، حتما باید کد Quick Assist خود را در اختیار وی قرار دهید. این نرم افزار دارای چندین ویژگی مانند sketching است که به نظر می‌رسد برای صاحبان سرفیس بسیار کاربردی خواهد بود. اما در مقابل Quick Assist فاقد ویژگی‌ پرکاربرد انتقال فایل بین دو کامپیوتر است که مایکروسافت اعلام کرده در بروزرسانی‌های بعدی این قابلیت را نیز اضافه خواهد کرد.

Quick Assist

به نظر می‌رسد هنوز این اپلیکیشن برای عرضه‌ی عمومی آماده نبوده و در حال حاضر در بیلد 14352 از نسخه‌ی پیش نمایش اینسایدر ویندوز ۱۰ فراهم شده است. البته Quick Assist در لیست اپلیکیشن‌ها نمایش داده نمی‌شود، بنابراین برای استفاده از آن باید ابتدا کورتانا را باز کرده و عبارت quick assist را جستجو کنید و از لیست نشان داده شده quick assist را انتخاب کنید. 

مطمئنا quick assist به یک ویژگی پرکاربرد و محبوب ویندوز ۱۰ تبدیل خواهد شد؛ اگر جزو کاربران اینسایدر نیستند، قادر به استفاده‌ی این نرم افزار نبوده و آن را در بروزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ دریافت خواهید کرد که بروزرسانی مهم بعدی ویندوز ۱۰ در تابستان امسال تحت عنوان آپگرید رایگان به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات