مستند خودرویی دنده پنج لغو شد

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تولید و پخش برنامه‌ی دنده پنج (Fifth Gear) که یکی دیگر از مستندهای خودرویی ساخت انگلستان بود و رقیب اصلی تاپ گیر نیز به شمار می‌رفت، لغو شد. این برنامه از سال ۲۰۰۲ تهیه و پخش می‌شد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حالی که تا آغاز پخش سری جدید تاپ گیر زمان زیادی باقی نمانده و مستند خودرویی جدید جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز مِی با نام گرند تور در آمازون پرایم و در فصل پاییز پخش خواهد شد، یکی از قدیمی‌ترین مستند‌ها و برنامه‌های خودرویی انگلستان به کار خود پایان داد. دنده پنج که در سال ۲۰۰۲ کار خود را آغاز کرده بود، ظاهرا به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی در جذب سرمایه لازم، فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

تیف نیدل مجری اصلی و قدیمی دنده پنج طی توئیتی این موضوع را اعلام کرد. تیف نیدل در کنار ویکی باتلر هندرسون و کوئینتین ویلسون در سال ۲۰۰۱ و پس از لغو سری اول تاپ‌گیر، به برنامه‌ی خودرویی دنده پنج پرداختند. نیدل اخیرا طی توئیتی به طور رسمی پایان فعالیت دنده پنج را اعلام کرد و گفت:

پس از ۲۹ سال مجری‌گری در برنامه‌های تاپ‌گیر و دنده پنج، برنامه‌ای برای اجرا و فیلمبرداری در لیست کارهای روزانه خود ندارم و این موضوع حس عجیبی به من می‌دهد. برنامه‌ی تلویزیونی دنده پنج در جمعه‌ی گذشته، آخرین قسمت از آن خواهد بود و شاهد قسمت جدیدی از آن نخواهید بود.
دنده پنج

با این که دنده پنح از جذابیت‌های زیادی همراه بود، اما این برنامه همواره در سایه‌ی تاپ‌گیر و مجریان محبوب آن، کلارکسون، می و هموند قرار داشت. برخلاف مجریان تاپ‌گیر، نیدل، باتلر و مجری اسبق این دنده پنج جیسون پلاتو، همگی راننده‌های حرفه‌ای و باسابقه بودند. به همین دلیل برخلاف تاپ‌گیر که بیشتر جنبه‌ی سرگرمی داشت، دنده‌پنج سرشار بود از مسابقات و رقابت‌های جذاب و حرفه‌ای به همراه‌ نمایش مهارت‌های بالای رانندگی مجریان آن.

پخش برنامه‌ی دنده‌پنج پیش از این در سال ۲۰۰۹ به طور موقتی متوقف شده بود و مجدد در بهار سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد. این برنامه هیچ‌گاه از بودجه‌های هنگفت تاپ‌گیر برخوردار نبود اما با این حال تماشای آن برای عاشقان خودرو سرشار از هیجان و لذت بود؛ به خصوص اجرای عالی نیدل و باتلر.

آیا شما مستند خودرویی دنده پنج را دنبال می‌کردید؟ نظر خود را در خصوص این برنامه با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات