گلکسی تب Iris؛ اولین دستگاه سامسونگ با فناوری تشخیص عنبیه چشم

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد از حسگر عنبیه چشم در گلکسی نوت 6 استفاده کند. اما به نظر می‌رسد این غول کره‌ای برنامه‌های دیگری برای این فناوری دارد و گلکسی تب آیریس اولین محصول سامسونگ با حسگر عنبیه است.
تبلیغات

سامسونگ تا کنون تبلت‌های زیادی معرفی و روانه بازار کرده است. اما براساس تصویری که تازه منتشر شده، به نظر می‌رسد این کمپانی کره‌ای قصد دارد تبلتی جدید به نام Galaxy Tab Iris را وارد بازار کند. در واقع این تبلت اولین دستگاه موبایل سامسونگ است که از حسگر عنبیه چشم بهره می‌برد.

این تبلت که جزو محصولات پایین‌رده سامسونگ به شمار می‌رود، برای استفاده در دولت و بخش‌های تجاری و رده‌بالای هند مانند بانک و سرویس‌های دولت الکترونیک طراحی شده است.

به گفته سامسونگ، استفاده‌ی آسان از تکنولوژی بیولوژیکی در گلکسی تب آیریس به دولت هند کمک می‌کند تا برنامه‌ی Digital India را برای دسترسی تمام شهروندان این کشور به تکنولوژی توسعه دهد و از نظر مالی نیز به سودآوری برسد. این راهکار از برنامه‌های انتفاعی دولت پشتیبانی کرده و به بانک‌ها و موسسات مالی کمک می‌کند تا بتوانند فرایند اعتبارسنجی را بدون در نظر گرفتن زبان یا دیگر محدودیت‌ها انجام دهند.

این تبلت به یک نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز، ۱.۵ گیگابایت رم، باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت و اندروید ۵ آب نبات چوبی و حسگر عنبیه چشم مجهز شده است. البته هنوز احتمال استفاده از تکنولوژی عنبیه چشم در گلکسی نوت 6 وجود دارد ولی باید تا زمان معرفی رسمی این محصول منتظر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات