سایت مرکز آمار ایران توسط داعش هک شد؟

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سایت مرکز آمار ایران هک شده است. این سایت از دیشب در دسترس نبوده و نشانه‌های موجود در سطح اینترنت شایعه‌ی هک شدن این سایت توسط نیروهای داعشی یا طرفدار داعش را قوت بخشیده‌اند. چه بلایی بر سر اطلاعات موجود در این سایت آمده است؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سایت مرکز آمار ایران یا همان درگاه ملی آمار هک شده است. این سایت از شب گذشته در دسترس نبوده است.

اگر هم اکنون به گوگل سر بزنید و نام این سایت را جستجو کنید، در عنوان این سایت آمده است: «تم الاختراق من قبل داعس هکر» که معنی «تخریب شده توسط هکر داعس» می‌دهد.

گوگل همیشه آخرین تغییر عنوان یا Title هر سایت را در جستجوهای خود اعلام می‌کند؛ یعنی در زمان بعد از هک، عنوان این سایت به جمله فوق تغییر داده شده است.

البته اگر بعد از کلیک بر روی این عنوان در گوگل، وارد وبسایت مرکز آمار ایران شوید، با صفحه‌ی سفید و عنوان «درگاه ملی آمار» روبرو می‌شوید.

هنوز هیچ مقام و سازمان رسمی خبر هک شدن این سایت را تأیید یا تکذیب نکرده است؛ اما ظاهرا برخلاف نظر عمومی، این سایت توسط داعس که یک گروهی هکری آموزش دیده در عربستان سعودی است، هک شده است.

معلوم نیست این نفوذ به بخش ظاهری سایت صدمه زده یا اطلاعات پایگاه داده آن به سرقت رفته است. البته این احتمال هم وجود دارد که اطلاعات حساس و اساسی سازمان آمار ایران نیز به سرقت رفته باشد. تا کنون گروه‌های هکری یا داعش مسئولیت این هک را نپذیرفته‌‌اند.

باید منتظر توضیح مسئولان آمار ایران درباره‌ی این هک ماند و دید چه آسیبی به وب‌سایت و پایگاه داده سازمان آمار کشور وارد شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات