ماژول دوربین مجهز به لنز دوگانه و حافظه‌ی 256 گیگابایتی متعلق به آیفون 7 پلاس در تصویر جدید فاش شد

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر تصویر رندر شده‌ای متعلق به نسل بعدی آیفون ۴.۷ اینچی اپل فاش شد که برگرفته از نقشه‌های سه بعدی این گوشی هوشمند بود. حال تصویری از ماژول دوربین با لنز دوگانه منتسب به آیفون ۷ پلاس اپل منتشر شده که گمانه‌ها در خصوص استفاده از دوربین با دو لنز را در این گوشی هوشمند بیش از پیش تقویت می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر همواره یکی از گمانه‌هایی که در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل مطرح شده، استفاده از سنسور دوربینی در این گوشی هوشمند است که به دو لنز مجهز شده است. پس از آنکه اپل کمپانی LinX، توسعه دهنده‌ی این فناوری را مال خود کرد، همواره شایعات حول استفاده از ماژول دوربین مجهز به دو لنز در این گوشی هوشمند مطرح بود، اما انتظار می‌رود در آیفون ۷ پلاس شاهد استفاده از این فناوری باشیم. ساعاتی پیش تصویری از ماژول دوربین و حافظه‌ی داخلی مورد استفاده در آیفون ۷ پلاس منتشر شده که نشان از بکارگیری دوربین با لنز دوگانه و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در این گوشی هوشمند دارد.

همانطور که اشاره کردیم، ساعاتی پیش تصویری در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منتشر شده که استفاده از ماژول دوربین با لنز دوگانه را در کنار حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در نسخه‌ی ۵.۵ اینچی آیفون ۷ وعده می‌دهد. در صورتی که این موضوع رنگ واقعیت به خود بگیرد، این برای اولین بار است که اپل از یک حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی در گوشی هوشمندش استفاده کرده است. نکته‌‌ای که در این تصویر قرار دارد، قرارگرفتن تراشه‌های ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی در کنار یکدیگر است که احتمال عدم عرضه‌ی آیفون با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی را مطرح می‌کند.

افشای تصویر مربوط به تراشه‌ی حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با شنیده‌های پیشین در مورد آیفون ۷ پلاس نیز همخوانی دارد. براساس اطلاعاتی که پیش از این ارائه شده بود، اپل در نظر دارد تا آیفون ۷ پلاس را همراه با حافظه‌ی داخلی و باتری با ظرفیت بالاتر معرفی کند. گمانه‌ها حکایت از این دارد که اپل در پی ایجاد تفاوت هر چه بیشتر بین آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ با استفاده از ماژول‌های قدرتمندتر در نسخه‌ی بزرگ‌تر است. حتی شماری از پیش‌بینی‌ها تغییر نام این گوشی را به آیفون پرو پیشنهاد کرده‌اند. با توجه به بهره‌گیری از لنز دوم، به نظر می‌رسد نیاز برای حافظه‌ی بیشتر، اپل را بر آن داشته تا ظرفیت حافظه‌ی گوشی را بیش از پیش افزایش دهد. هرچند به نظر می‌رسد امکان ذخیره سازی تصاویر با رزولوشن 4K نیاز به حافظه‌ی بیشتر را ضروری می کند، اما اپل همچنان اصرار دارد تا حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی را راهی بازار کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که اپل در نظر دارد تا در هر دو نسخه تعبیه کند، لرزش گیر اپتیکال است. همچنین باید به فوکوس خودکار لیزری نیز اشاره کرد که می‌تواند کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون را در محیط‌های تاریک بهبود بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات