گوگل سخت افزار واقعیت مجازی بر پایه پلت فرم DayDream تولید می کند

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در خلال کنفرانس Google I/O، پلت‌فرم واقعیت مجازی Day‌Dream معرفی شد. گوگل در این مراسم بر خلاف انتظارات تنها طرحی از هدست واقعیت مجازی مربوط به این پلت‌فرم را رونمایی کرد. اکنون مشخص شده که خود گوگل نیز سخت‌افزار‌های واقعیت مجازی بر پایه پلت‌فرم Day‌Dream می‌سازد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل با معرفی پلت‌فرم واقعیت مجازی Day‌Dream، چشم‌اندازی از آینده واقعیت مجازی بر اساس گوشی‌های هوشمند را به اشتراک گذاشت. به جای وصل‌کردن کاربران واقعیت مجازی به یک گوشی هوشمند، پلت‌فرم Day‌Dream یک تلاش برای توسعه واقعیت مجازی است که سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند، بهینه‌سازی‌های پلت‌فرمی، کنترلر‌های با تأخیر کم و سخت‌افزار بصری نسل جدید را با یکدیگر همراه می‌کند تا تجربه‌ای از واقعیت مجازی را در اختیار کاربران بگذارد که بیش از اینکه شبیه یک پروژه علمی باشد، یک تلاش تبلیغاتی نظم‌داده شده است. امروز گوگل نقشه‌های خود در زمینه Day‌Dream را توسعه داد و قرار است سخت‌افزار‌های مرتبط با این پلت‌فرم را عرضه کند.

daydream

دیروز گوگل تعدادی از سازندگان گوشی‌های هوشمند را که دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از Day‌Dream  عرضه می‌کنند، معرفی کرد و توضیح داد که یک طرح مرجع ساخته است که شرکت‌های مختلف می‌توانند از آن برای ساخت هدست خود استفاده کنند.

با توجه به این اظهارات می‌شد نتیجه‌گیری کرد که گوگل قصد ساخت سخت‌افزار‌های بر پایه پلت‌فرم Day‌Dream را ندارد و می‌خواهد دیگر شرکت‌ها، دستگاه‌های خود را بر پایه طرح مرجع بسازند.

اما امروز گوگل اعلام کرد که در کنار ساخت طرح مرجع برای هدست‌ها و کنترلر‌های Day‌Dream دیگر تولید‌کنندگان، خود نیز هدست‌ها و کنترلر‌هایی بر پایه این پلت‌فرم عرضه می‌کند.

هنوز زمان دقیقی اعلام نشده اما گوگل بیان کرده که این ابزار در پاییز معرفی می‌شوند و بر اساس اظهارات اولیه یکی از اعضای بخش Day‌Dream، ماه نوامبر (آبان) زمان معرفی اولیه است. هیچ اطلاعاتی در ارتباط با قیمت این دستگاه‌ها در دسترس نیست.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا دستگاه‌های بر پایه پلت‌فرم Day‌Dream ساخت گوگل برتر از دیگر شرکت‌ها خواهد بود؟ به عقیده شما، گوگل تا چه حد در این زمینه موفق خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات