استارتاپ نیکولا موتور قصد تولید کشنده با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت را دارد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طرح مفهومی کشنده با چرخ‌های تمام متحرک شرکت نیکولا موتور از یک پیشرانه توربینی با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه و طرح جذاب بدنه تنها قسمتی از ویژگی‌های دیوانه کننده این کشنده است. با زومیت همراه باشید
تبلیغات

یک نگاه سریع به اعداد و ارقام مربوط به کشنده‌ی جدید نیکولا موتورز شما را به یاد ابرخودروها می‌اندازد. یک هیولا تمام چرخ متحرک که ۲۰۰۰ اسب بخار و ۳۷۰۰ پوند در فوت گشتاور قدرت در عضلات خود دارد که این نیرو را از یک توربین گازی دریافت می‌کند. نکته‌ای که باید یادآوری کنیم این است که این اعداد مربوط به یک ابرخودرو نیستند. طرح مفهومی این شرکت یک کشنده است.

شرکت نیکولا موتور که احتمالاً به نام نیکولا تسلا نام گذاری شده است، می‌خواهد در میان کامیون‌های موجود در بازار انقلابی ایجاد کند. کشنده این شرکت نزدیک به ۱۲۰۰ مایل را با یک باک گاز طبیعی طی می‌کند. این عدد تقریباً دو برابر کشنده‌های دیزلی بازار است. به ادعا شرکت نیکولا، این کشنده می‌تواند با سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت از یک شیب ۶ درصد بالا رود و در طول این مسیر مصرف سوختی معادل با ۲۸ تا ۱۸ لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشد.

نیکولا موتور

استفاده از یک کشنده هیبرید که با استفاده از نیروی یک توربین حرکت می‌کند طرحی معقول به نظر می‌رسد. نیرویی که توسط پیشرانه الکتریکی به چرخ‌ها منتقل می‌شود بدون وقفه است و در نتیجه برای حمل و نقل بارهای سنگین، بدون نیاز به تعویض دنده‌های پیچیده، بسیار ایده‌آل است. در کنار این، استفاده از الکتریسیته باعث می‌شود که نقش سوخت‌های فسیلی در صنعت حمل و نقل کاهش پیدا کرده و سیستم حمل و نقل بهینه‌تر گردد. اگر اعداد و ارقامی که شرکت بیان کرده است حقیقت داشته باشند، استفاده از نیروی الکتریسیته به جای قدرت دیزل، شتاب کشنده نیکولا را نسبت به کامیون‌های معمولی دو برابر کرده است.

از آنجایی که قدرت پیشرانه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود، گفته می‌شود که این بارکش می‌تواند سیستم گشتاور فعال را پیاده‌سازی کند. این سیستم به معنی فرمان‌دهی بهتر، کنترل بیشتر در پیچ ها و ترمز پذیری بالاتر است. با حذف پیشرانه دیزل، نیکولا  طراحی خود را ایرودینامیک‌تر کرده است که زاویه دید راننده را بهبود می‌بخشد. به علاوه، این طراحی جدید ۳۰ درصد فضای کابین بیشتری را خواهد داشت. به طوری که می‌توان در کابین این بارکش دو تخت بزرگ، یک کمد، یک یخچال فریزر معمولی، یک مایکرویو، یک تلویزیون ۴۰ اینچ و همچنین وسایل دیگری را جا داد.

نیکولا اعلام کرده است که ۵۰۰۰ خریدار اول این بارکش، در یک میلیون مایل اول رانندگی، سوخت خود را از این شرکت به طور رایگان دریافت خواهند کرد. برای مشتری‌هایی که بعد از این ۵۰۰۰ نفر خرید خود را انجام می‌دهند، سوخت با قیمت ۱.۵ دلار بر گالن در نظر گرفته شده است که در ۵۰ جایگاه سوخت این شرکت در سراسر آمریکا قابل دریافت هستند. به نظر می‌رسد نیکولا قصد دارد تعدادی چاه‌ گاز طبیعی برای خود حفر کند. این برای خریداران این شرکت خبر خوبی است. چرا که می‌توانند سوخت خود را با قیمت پایین و به طور مستقیم و بدون واسطه‌های میانی از چاه‌های نیکولا دریافت کنند.

خبر شگفت انگیز تر برای همه ما این است که این شرکت همچنین قصد تولید یک خودرو چهار چرخ تمام الکتریکی با قابلیت حرکت بر‌وی تمام سطوح (ATV) را دارد. این خودرو که Zero نام دارد می‌تواند رقیب جدی ATVهای معروف همانند Polaris RZR 1000 توربو و Can-am Maverick توربو باشد. به گفته شرکت نیکولا، محدوده حرکت این خودرو ۲۴۰ کیلومتر است. قدرتی که باید درتمام شرایط این خودرو را به جلو براند، ۵۲۰ اسب‌بخار و ۴۷۶ پوند در فوت گشتاور است. این خودرو که شاسی آن تا ۲۰ سانتی‌متر نیز فشرده شده و همچنین توانایی فرمان‌دهی با هر چهار چرخ را دارد، صفر تا صد را تنها در ۳ ثانیه طی می‌کند. همه این‌ موارد شما را مجاب می‌کند که این خودرو انتخاب مناسبی برای رانندگی آفرود است.

نیکولا موتور

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که هر کسی می‌تواند ایده‌ای داشته باشد، چند عکس از آن تولید طراحی کرده و روی سایت خود بگذارد. به علاوه، حتی اگر نیکولا طرح های خود را عملی کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که منابع این استارتاپ توانایی فروش آن را داشته باشد. بنا به تخمین نیکولا، بارکش این شرکت حدود ۳۷۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این عدد حداقل ۲۰۰ هزار دلار بیشتر از میانگین قیمت کشنده‌های دیزلی موجود در بازار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات